actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > BELGIË > Cultureel-maatschappelijk
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 11th December 2013, 22:45
johan.v*rmeiren johan.v*rmeiren is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2013
Locatie: Lichtaart
Posts: 20
Kopschopper krijgt zwaardere straf in beroep

Eén van de Turnhoutse hoofdverdachten voor het zinloze geweld begin dit jaar in Eindhoven, heeft in beroep voor de rechtbank in het Nederlandse Den Bosch een zwaardere straf gekregen. Toch blijft de rechtbank van oordeel dat het Openbaar Ministerie een fout heeft gemaakt door de beelden van de vechtpartij vrij te geven aan de media.
De zogenoemde kopschoppers Brent L . en Tom K. waren in eerste aanleg veroordeeld tot respectievelijk 10 en 6 maanden jeugddetentie. Voor Brent waren 4 maanden voorwaardelijk, voor Tom 3 maanden. Het OM in Den Bosch ging in beroep tegen het vonnis in eerste aanleg. De aanklager kon zich niet vinden in de strafvermindering die werd gegeven omdat de beelden getoond werden op televisie. De daders, waaronder enkele minderjarigen, waren daarop herkenbaar. Wat volgde, was een heksenjacht via sociale media.

De rechter in beroep blijft van oordeel dat het OM in de fout is gegaan door de beelden vrij te geven. Brent L. krijgt met 10 maanden waarvan 4 met uitstel dezelfde straf als in eerste aanleg. Tom K. wordt wel iets zwaarder gestraft. Zijn straf van 6 maanden, waarvan 3 met uitstel, worden 8 maanden waarvan 4 met uitstel. Beide jongeren waren 17 jaar op het moment van de feiten, maar zijn intussen meerderjarig.

Bron: http://www.hln.be/hln/nl/960/Buiten...in-beroep.dhtml

Eigen mening: Ik vindt het goed dat ze deze jongeren zo zwaar hebben gestraft. Het is schandalig wat ze hebben gedaan, gewoon omdat het slachtoffer iets zei. Ook ken ik een paar van deze jongeren dus vond ik het raar dat ze zoiets deden omdat ik die zo niet ken. Maar het is goed dat ze hun straf hebben gekregen en hoop ik dat ze na hun straf verder kunnen met hun leven.
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 09:57.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.