actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > BELGIË > Cultureel-maatschappelijk
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 14th December 2013, 09:11
s*ander.peeters s*ander.peeters is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2013
Locatie: Wommelgem
Posts: 25
Massale BOB-controles dit weekend

Dit weekend zijn er in het hele land massale alcoholcontroles gepland, met het oog op de eindejaarsfeesten. Dat zal ook ’s nachts en op onverwachte locaties gebeuren, schrijft Het Laatste Nieuws.
Zowel de federale als de lokale politie organiseert grootscheepse controles. Het is de bedoeling dat de politie deze keer heel gericht op zoek gaat naar dronken chauffeurs. De acties zullen dus vooral ’s nachts plaatsvinden. Er wordt bovendien postgevat op typische ‘vluchtwegen’, die fuifnummers met een glas te veel op nogal eens kiezen om de bekende controlelocaties te vermijden.

De actie kan worden beschouwd als een eerste grote test voor de BOB-controles ‘nieuwe stijl’, na kritiek op de vele onzinnige alcoholtests overdag. Eerder klaagde politievakbond NSPV erover dat slechts één op de zes controles ’s nachts plaatsvinden.

Bron: www.standaard.be

Mening: Ik vind het zeer goed dat ze deze acties ondernemen want zat rijden is levensgevaarlijk en moet bestraft worden. Het is ook duidelijk dat de politie eindelijk wat slimmer wordt en meer 's nachts controles houdt, ik denk dat dit veel meer effect zal hebben als overdag. Ik vind het ook slim van hen om de bekende locaties te vermijden en eerder de 'vluchtwegen' te controleren.
Met citaat antwoorden
  #2  
Oud 16th December 2013, 08:55
Carine.Smets Carine.Smets is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Oct 2011
Locatie: Zandhoven
Posts: 164
Ik vind dit een zeer goed plan, want alcohol in het verkeer blijft een grote doder. Ook dat de controles nu naar 's nachts zijn verplaatst heeft volgens mij een gunstig effect. Want dan rijden inderdaad de meeste dronken mensen rond. Dit wil wel niet zeggen dat de controles overdag moeten stoppen, want dan zijn er ook nog altijd mensen die dronken achter hun stuur kruipen. De kunst is om ze alleen te betrappen. Ik hoop dat deze campagnes effect gaan hebben en we zo naar een betere verkeersveiligheid kunnen gaan.
Met citaat antwoorden
  #3  
Oud 16th December 2013, 11:06
marloe.vanherck marloe.vanherck is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2011
Locatie: Retie
Posts: 88
Het is inderdaad het meest nuttig als de controles 's nachts gebeuren. Wat ik echter jammer vind is dat de controles vooral nu, tijdens de eindejaarsfeesten gebeuren. Doorheen het jaar komen mensen veel sneller weg met hun foute gedrag. Ik denk dat de controles veel meer verspreid moeten worden. En dan niet overdag door de week maar 's nachts in het weekend. Mensen die op café gaan of naar een fuif, rijden vaak met de auto naar huis nadat ze gedronken hebben. Deze mensen zouden sneller gepakt moeten worden. Natuurlijk sta ik volledig achter de acties die nu plaatsvinden, maar het mag daar niet bij blijven.
__________________
There are no foolish questions, and no man becomes a fool until he has stopped asking questions.
Met citaat antwoorden
  #4  
Oud 16th December 2013, 11:20
Ingeborg.Pecqueur Ingeborg.Pecqueur is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Oct 2011
Locatie: Geel
Posts: 74
Ik sluit mij volledig aan bij Marlou de controles zijn goed nu, maar waarom massaal controleren rond deze tijd en niet verspreid over het jaar? Natuurlijk is het met de feestdagen verleidelijk om een glaasje te drinken. Het is dan ook goed dat je weet dat er controles zijn en dat mensen afgeschrikt worden om te drinken, maar de echte verslaafde zal je niet pakken zo. Deze rijden namelijk veel dronken rond en worden dan misschien één keer gepakt, terwijl ze misschien dagelijks dronken rondrijden. Dat vind ik persoonlijk zeer erg. Deze personen vormen in mijn ogen een groot gevaar op de weg. Als er meer controles zouden zijn, controleert men deze mensen misschien vaker, waardoor het alcohol probleem zichtbaar wordt. Als dit het geval is kan je het rijbewijs misschien definitief afnemen.
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 23:26.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.