actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > WERELD > Cultureel-maatschappelijk
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 14th May 2013, 19:36
j*chim.janssens j*chim.janssens is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2012
Locatie: Grobbendonk
Posts: 102
Rijken huren gehandicapten in om lange wachtrijen te omzeilen in Disney World

Rijken huren gehandicapten in om lange wachtrijen te omzeilen in Disney World
Mike Renard
14/05/13 - 17u11 Bron: New York Post

Rijke moeders uit Manhattan hebben een manier gevonden om in Disney World niet meer met hun kroost in de rij te hoeven staan. Ze huren gehandicapte gidsen in die zich als familielid voordoen waardoor ze alle wachtenden mogen voorbijsteken bij attracties. Dit meldt de New York Post.
"Mijn dochter wachtte één minuut om in 'It's a small world' (een attractie, red.) te mogen, de andere kinderen moesten tweeënhalf uur wachten", aldus een moeder uit Manhattan die van de dienst gebruik maakte.

De gehandicapte gidsen worden gehuurd bij het bedrijf Dream Tours Florida. De gidsen zitten vaak in een rolstoel met daarop een bordje dat ze invalide zijn. Daardoor mogen ze van Disney bij iedere attractie door een speciale ingang die de gehele rij overslaat. Het pretpark biedt zelf ook een service aan waarbij tegen betaling minder lang in de rij gestaan hoeft te worden, maar de dienst van Dream Tours is goedkoper en effectiever, aldus de New York Post.

Voor een uur met speciale begeleiding van Dream Tours moet 130 dollar (100 euro) neergeteld worden, terwijl de VIP-service van Disney 380 dollar (293 euro) per uur kost.

Eigen mening:
Het eerste dat in mij opkwam was het woord schandalig. Het is mij, uit het artikel, ook onduidelijk of de gidsen die men kan huren echt gehandicapt zijn of niet. Als je naar de site gaat kan je wel afleiden dat het om echte gehandicapten gaat. Uiteindelijk zijn beide partijen er goed mee. De rijke mensen moeten niet wachten en de gehandicapten verdienen goed hun kost. Maar toch is dit niet eerlijk tegenover andere mensen die uren moeten wachten om in een attractie te kunnen gaan. Ook vind ik de mogelijkheid die Disney aanbiedt om tegen betaling sneller binnen te mogen ook niet de ultieme oplossing. Men zou beter een oplossing zoeken om deze lange rijen te voorkomen of toch in te korten. Dit zal uiteraard niet makkelijk zijn en ze zullen ongetwijfeld meer en meer attracties bouwen. Toch kunnen weeral maar eens eenzelfde fenomeen uit dit verhaal halen. Mensen hebben voor niets nog geduld en het zijn de andere mensen die boeten voor deze truc. Zij zullen immers langer moeten wachten om op de attracties te mogen.
Met citaat antwoorden
  #2  
Oud 14th May 2013, 20:15
Charlotte Le Dreff Charlotte Le Dreff is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Oct 2011
Locatie: Westerlo
Posts: 59
Rijken huren gehandicapten in om lange wachtrijen te omzeilen in Disney World

Ik vind dit ronduit schandalig. Hieruit blijkt nogmaals dat de beter gegoeden zich alles kunnen permitteren. Misbruik maken van het feit dat iemand mindervalide is kan gewoon niet goedgepraat worden. Als de gidsen echt mindervaliden zijn en hiermee instemmen, dan is dit hun beslissing maar naar mijn mening zijn er algemene waarden en normen die gerespecteerd moeten worden en als je jezelf nu al gaat verkopen omdat je mindervalide bent dan is het al erg gesteld met de wereld. Zijn de gidsen geen mindervaliden en doen ze toch alsof, dan zijn ze even 'smerig' als de beter gegoeden die hun inhuren. Zo zie je maar dat mensen zich voor niks meer schamen en dat alles rond geld draait.
Met citaat antwoorden
  #3  
Oud 15th May 2013, 11:40
Jonas.Grauwels Jonas.Grauwels is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Oct 2011
Locatie: Herselt
Posts: 56
Enerzijds zou je wel kunnen stellen dat deze gehandicapten hier waarschijnlijk vrijwillig aan deelnemen en dit echt als job hebben maar ik denk dat we vooral met de vinger moeten wijzen naar Dream Tours Florida en de mensen die deze gehandicapten inhuren.
De rijken die gehandicapten inhuren zien dit gewoon als een goedkopere manier om hun kinderen plezier te laten beleven in het pretpark en gebruiken de gehandicapten slechts onbewust. De grote boosdoener is en blijft Dream Tours Florida. Zij gebruiken deze gehandicapten puur om winst te maken en zij zouden zich moeten schamen dat ze zich met zo'n praktijken bezighouden.
Met citaat antwoorden
  #4  
Oud 15th May 2013, 12:16
Hannah.Oris Hannah.Oris is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2011
Locatie: Geel
Posts: 81
Vreselijk om zoiets te lezen! Deze moeders hebben geen besef van waarden en normen. Zoiets doe je gewoon niet. Het lijkt me een leuk initiatief om gehandicapten als gids in te zetten omdat het ook voor hen een leuke en verrijkende ervaring kan zijn. Maar misbruik maken van deze mensen, gaat een brug te ver. Uit het artikel is het niet helemaal duidelijk of 'dream tours' dit hele gedoe bewust doet om goede zaken te doen of omdat ze zich echt willen engageren door gehandicapten ook een kans te geven. De moeders doen er tenslotte hun zin mee en zij zijn diegenen die zich ertegen zouden moeten verzetten. Het initiatief van Disney World zelf, vind ik er al teveel aan. Meer betalen is minder lang wachten... Hallo. In wat voor wereld leven wij?
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 07:27.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.