actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > BELGIË > Mobiliteit
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 3rd December 2012, 23:04
J*roen.Bouckaert J*roen.Bouckaert is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Oct 2012
Locatie: Mol
Posts: 58
Vrachtwagen sleept voetganger 3 km mee na aanrijding in Spa

SPA - In Spa is een voetganger maandagochtend op een zebrapad met fatale gevolgen aangereden door een vrachtwagen. De bestuurder was zich niet bewust van de aanrijding en sleepte het slachtoffer bijna 3 km mee. Dat is vernomen van het parket van Verviers. De voetganger was op slag dood.

De 59-jarige voetganger werd bij het oversteken van de Koningin Astridlaan omstreeks 8.30 uur dodelijk aangereden door een vrachtwagen. De man bevond zich op een zebrapad.

‘De chauffeur besefte wellicht niet dat hij een voetganger had aangereden en vervolgde zijn weg. Het lichaam van het slachtoffer werd bijna 3 kilometer ver meegesleept', aldus het parket van Verviers, dat een onderzoek is gestart.

‘Eén zaak is zeker. De vrachtwagenbestuurder is opnieuw vertrokken toen het verkeerslicht groen was', preciseerde de substituut. ‘Het onderzoek zal moeten uitwijzen of de voetganger de zone betrad terwijl het signaal rood was, of de oversteek aanvatte toen het signaal nog groen was en nadien rood werd.'

De vrachtwagenchauffeur kon geďdentificeerd en opgepakt worden. Er zal onderzocht worden of hij onder invloed reed.

bron: http://www.standaard.be/artikel/det...121203_00390072 3/12/12

Eigen mening: Weer een knap staaltje rijgedrag. Een vrachtwagen die iemand aanrijd zonder dit te voelen en nadien wordt het slachtoffer gewoon 3 kilometer ver (ik zou nog geen eens weten hoe dit kan) meegesleurd, nog steeds zonder dat de chauffeur dit merkt? ik denk dat er iets niet echt klopt. Misschien was de chauffeur wel onder invloed aan het rijden, maar dit lijkt mij een beetje onwaarschijnlijk omdat de bestuurder van de vrachtwagen waarschijnlijk aan het werken was. Toch blijft dit voor mij een raar verhaal. En laat staan dat de voetganger door het rood liep, om half negen 's morgens is het volgens mij toch al helder genoeg om te zien dat er een voetganger nog over het zebrapad loopt. Zelfs de straatverlichting staat dan nog aan normaal.
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 08:16.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.