actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > BELGIË > Mobiliteit
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 26th November 2014, 09:03
s*ana.vervoort s*ana.vervoort is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2012
Locatie: Geel
Posts: 127
Thuisverplegers nieuwe cowboys van openbare weg

Liefst elke week beboet de politierechter in Veurne, Geert Vandaele, een thuisverpleger die veel te snel door de dorpskern scheurt. Op weg naar een zoveelste patiënt, hollend van afspraak naar afspraak. ‘Ze zijn goed op weg de nieuwe cowboys van onze openbare wegen te worden’, zegt hij.

888 euro boete en 52 dagen rijverbod. Dat houdt zelfstandig verpleegkundige Sien B. uit het West-Vlaamse Hooglede over aan haar te snelle passage door de bebouwde kom. Ze reed meer dan negentig, hoewel ze maar vijftig mocht. Het bleek bovendien niet de eerste keer dat ze in de rechtbank in Veurne oog in oog kwam te staan met politierechter Geert Vandaele. ‘Ik lag achter op schema’, zei de verpleegster.

Ook de vorige keren was dat de reden van haar snelheidsboete, zo bleek. De politierechter gaf haar naast een boete en een rijverbod ook nog de raad mee dringend een haalbaar werkschema op te stellen. En er kwam ook een opvallende uitsmijter: ‘Thuisverplegers zijn goed bezig de cowboys van de openbare weg te worden.’

Vandaele ziet naar eigen zeggen al enkele maanden een opstoot van te snel rijdende thuisverplegers. ‘Wekelijks staan ze hier’, vertelt hij. ‘Meestal zijn het zelfstandige verpleegkundigen. En allemaal hebben ze dezelfde uitleg: de werkdruk is zo hoog dat ze zich van patiënt naar patiënt moeten haasten. Ik heb begrip voor hun grieven, maar de wet is nu eenmaal de wet.’

Bron:
De Standaard, 26/11/2014

Eigen mening:
Ik begrijp dat thuisverpleegkundigen onder een enorme werkdruk staan. Bij mijn grootmoeder komen dagelijks verpleegkundigen om haar 's ochtends te wassen en aan te kleden. Tegenwoordig komt het steeds meer voor dat mijn grootmoeder ons opbelt om te zeggen dat de verpleegster geen tijd had om haar te wassen en dat ze enkel haar kledij heeft helpen aantrekken. Ook hier is het excuus van de verpleegkundigen dat ze het zeer druk hebben aanwezig. Maar dit mag geen excuus om snelheden van 90 km/u te gaan rijden in een bebouwde kom. Wat als er bijvoorbeeld plotseling kinderen de baan oversteken? Met 90 km/u kom je niet zomaar tot stilstand. En het trauma dat je aan dergelijke voorvallen overhoudt, is naar mijn mening veel erger dan een aantal patiënten per dag minder te verzorgen. En dan nog, als iedereen die onder stress staat wat het werk betreft dan zouden onze wegen een echte racebaan worden, denk ik. Er is geen enkel excuus om snelheidsovertredingen goed te praten.

Laatst aangepast door s*ana.vervoort : 26th November 2014 om 09:20.
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 18:18.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.