actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > BELGIË > Mobiliteit
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 26th November 2014, 14:37
Alina.D*ms Alina.D*ms is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2014
Locatie: Geel
Posts: 79
Jaarlijks parkeren 41.000 chauffeurs onrechtmatig op plaats voor gehandicapten

Jaarlijks parkeren 41.000 chauffeurs onrechtmatig op plaats voor gehandicapten

Alle sensibiliseringscampagnes ten spijt, werden in 2012 maar liefst 41.501 bestuurders betrapt die onrechtmatig parkeerden op een parkeerplaats voorbehouden aan personen met een beperking. Dat maakte staatsecretaris Elke Sleurs bekend bij de toelichting op haar beleidsnota over haar bevoegdheid 'personen met een beperking' in de bevoegde Kamercommissie. Ze werkt aan een systeem om vervallen parkeerkaarten vanop afstand te desactiveren.

"De parkeerkaart waarmee personen met een beperking op voorbehouden plaatsen kunnen parkeren, zorgt ervoor dat zij actief kunnen zijn in de maatschappij. Ik wil ervoor zorgen dat de parkeerkaart hier ook effectief voor wordt gebruikt," aldus staatssecretaris Sleurs. "Ik zal er bij de lokale autoriteiten dan ook blijven op aandringen om een nultolerantie in te voeren en gebruik te maken van de gemeentelijke administratieve sanctie bij overtreding."

De overtreders hadden geen parkeerkaart of gebruikten vervallen, geleende of vervalste parkeerkaarten. "Daarom heb ik er bij mijn collega van Binnenlandse Zaken op aangedrongen dat de politiediensten zo snel mogelijk gebruik maken van Handiflux/Handiservice - de webservice van de Kruispuntbank van de Sociale Zekerheid - als middel voor een efficiënte controle op misbruik van een parkeerkaart."

Van het aantal parkeerkaarten dat vervalt, is 80 procent het gevolg van het overlijden van de gerechtigde. Deze parkeerkaart moet terugbezorgd worden aan de administratie voor gehandicapten, maar dit gebeurt vaak niet. De staatssecretaris werkt een systeem uit waarbij de kaart niet moet worden teruggestuurd, maar waarbij een barcode op de kaart vanop afstand door de administratie kan gedesactiveerd worden.

Bron: De Morgen, 26/11/2014
http://www.demorgen.be/binnenland/j...apten-a2132834/

Mening:
Dit is wel een redelijk groot probleem, ik had er totaal geen gedacht van dat dit zoveel ging zijn. Wel 41.501 mensen, dat is ronduit respectloos. Wel kan de overheid er meer aan doen zodat deze mensen sneller betrapt worden zoals inderdaad zorgen dat er een barcode op de kaarten komt. Ik hoop dan ook dat de kaart snel wordt toegepast want anders gaat het getal 41.501 niet naar beneden vrees ik. Meer parkeerplaats voorzien kan ook een middel zijn om mensen niet te laten parkeren op de plaats van de gehandicapten.

Laatst aangepast door Alina.D*ms : 26th November 2014 om 14:54.
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 18:23.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.