actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > BELGIË > Mobiliteit
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 5th November 2013, 09:56
Shana.Loeckx Shana.Loeckx is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Oct 2011
Locatie: Zandhoven
Posts: 108
Snelheidsovertreding voortaan bestraft binnen Europa

Door een nieuwe Europese overeenkomst mag wie in Europa een verkeersovertreding begaat zich voortaan aan een boete verwachten. Alle Europese lidstaten zullen die boete vanaf donderdag met een toelichting in de taal van de overtreder opsturen. Dat schrijft de krant Gazet van Antwerpen.

Alle Europese lidstaten zijn vanaf donderdag verplicht om gegevens uit te wisselen over automobilisten die te snel rijden of een rood verkeerslicht negeren.

Volgens de Belgische wetgeving moet er bij iedere boete een toelichting zitten in de taal van de overtreder. Als die uitleg ontbreekt, mag de boete in principe genegeerd worden. Toch raadt automobilistenvereniging VAB aan de boete te betalen. "Als je nadien nog eens naar dat land reist en je wordt er staande gehouden, zal je de boete alsnog moeten betalen en vaak ligt dat bedrag hoger", legt Joni Junes van VAB uit in het Radio 1-journaal.

De nieuwe Europese overeenkomst komt er omdat veel chauffeurs die in het buitenland een overtreding begaan hun boete nooit betalen.

Bron: http://www.demorgen.be/dm/nl/989/Binnenland/article/detail/1735071/2013/11/05/Snelheidsovertreding-voortaan-bestraft-binnen-Europa.dhtml

Mening:

De titel van het artikel is dat snelheidsovertredingen voortaan bestraft worden binnen Europa. Als ik het artikel dan doorlees, kom ik deels tot een andere conclusie. Indien er een brief aanwezig is in je eigen taal, ben je verplicht de boete te betalen. Als dit niet het geval is, ben je eigenlijk niet verplicht om te betalen. Dit zendt verkeerde signalen uit naar de bestuurders. We weten ondertussen al wanneer er maatregelen getroffen worden door Europa, dat dit niet altijd 100% op punt staat. Europa is gewoon te groot. Ik ben benieuwd hoe deze nieuwe maatregel nageleefd zal worden door de automobilisten.
Met citaat antwoorden
  #2  
Oud 5th November 2013, 10:03
J*roen.Bosmans J*roen.Bosmans is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2012
Locatie: Lommel
Posts: 165
Ik ben het volledig met je eens Shana Loeckx. De titel vertelt dat de snelheidsovertredingen voortaan bestraft zullen worden, maar uiteindelijk blijkt dat niet zo te zijn. Het artikel raadt de mensen alleen maar aan om hun boete te betalen voor als ze nog eens naar dat land zouden willen gaan. In ieder geval is het behoorlijk belachelijk dat je in het buitenland wel snelheidsovertredingen zou mogen maken. Volgens mij gaat deze nieuwe "maatregel", als we het zo kunnen noemen, vrij weinig verschil opbrengen.
__________________
Niet doorschuiven, maar aanpakken.
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 14:00.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.