actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > BELGIË > Mobiliteit
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 23rd November 2013, 11:16
Marloes.V*nDijck Marloes.V*nDijck is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2013
Locatie: Minderhout
Posts: 20
"Trein moet snel alternatief zijn voor auto, niet andersom"

TreinTramBus reageert ontgoocheld op het nieuwe vervoersplan van de NMBS. "Veel reizigers gaan erop achteruit", zegt Stefan Stynen, voorzitter van de reizigersvereniging. "Het treinaanbod groeit niet mee met de toenemende mobiliteitsvraag."

De Morgen berichtte vandaag over het nieuwe vervoersplan, waaruit blijkt dat de trein vanaf december 2014 trager wordt. Maar TreinTramBus ziet ook een aantal belangrijke verbindingen wegvallen. Wie van Hasselt naar Antwerpen wil, ziet, op twee spitstreinen na, de rechtstreekse treinen geschrapt. Overstappen in Aarschot wordt de boodschap.

"Op het ogenblik dat de E313 Hasselt-Antwerpen kreunt onder de verkeersdrukte, zou de trein moeten worden opgewaardeerd tot een comfortabel en snel alternatief, maar nu gebeurt net het omgekeerde. Een compleet fout signaal", aldus Stynen. TreinTramBus maakt zich in het bijzonder zorgen over de verbinding Mechelen-Leuven, want daar gaat het aantal treinen er zelfs in de spits op achteruit. "Overbezetting is op die manier voorgeprogrammeerd", vreest Stynen.

De reizigersvereniging ziet wel enkele lichtpuntjes. Van Limburg naar Brussel gaan heel de dag door snelle treinen rijden. Tot nog toe was dat alleen in de spits het geval. En tussen Gent en Brussel rijden vanaf volgend jaar vier treinen per uur.

TreinTramBus pleit voor een fundamentele bijsturing van het vervoersplan, nu er nog tijd voor is.

Bron: De Morgen - 23/11/13, 10u53
http://www.demorgen.be/dm/nl/989/Bi...-andersom.dhtml

Mening: Ik snap niet waarom de NMBS de trein trager gaat laten rijden. De mensen kunnen al beter gewoon de auto pakken omdat ze dan ten eerste al een betere en rechtstreekse verbinding hebben en ten tweede dan moeten ze hun niet spoeden om een mogelijke bus, tram of trein te halen. Ik denk dat er nog veel geknutseld moet worden aan de uren van alles (trein, tram en bussen) en ik hoop dat dit er snel komt.
Met citaat antwoorden
  #2  
Oud 23rd November 2013, 15:01
Heleen.Mariën Heleen.Mariën is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2011
Locatie: Arendonk
Posts: 104
Langs de ene kant vind ik het ook een vreemde beslissing dat men de treinen trager gaat laten rijden. De mensen willen ten slotte zo snel mogelijk op hun bestemming geraken. Langs de andere kant zie ik er wel wat logica in. Als de treinen hun tijd nemen, zal de kans verkleinen dat de treinen niet op tijd aankomen. Ze hebben nu een ruimere marge gekregen. Ook vind ik de titel een beetje vreemd. Men neemt niet enkel de trein om sneller op de bestemming aan te komen dan met de auto, maar om benzine uit te sparen, te voorkomen dat je geen parkeerplaats vindt of gewoon omdat het goed is voor het milieu.
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 22:51.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.