actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > BELGIË > Cultureel-maatschappelijk
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 3rd November 2012, 09:10
S*effi.Goetschalckx S*effi.Goetschalckx is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2012
Locatie: Wuustwezel
Posts: 140
Marathon van New York wordt dan toch afgelast

De marathon van New York van nu zondag wordt afgelast. Dat hebben Amerikaanse media gemeld en burgemeester Michael Bloomberg van New York heeft het bevestigd. "We willen niet dat er een donkere wolk hangt over de wedstrijd of zijn deelnemers", zo schrijft hij in een mededeling.
bekijk
"Marathon werd bron van verdeeldheid"
Burgemeester Bloomberg wilde de loopwedstrijd eerst toch laten doorgaan, om de New Yorkers iets "opbeurends" te geven in de nasleep van de verwoestende orkaan Sandy, maar Bloomberg kwam vandaag steeds meer onder druk te staan om de marathon af te gelasten.

Hij blijft er bij dat het houden van de wedstrijd geen middelen voor de wederopbouw zou afromen, maar Bloomberg zei dat hij de wrevel begreep. "Het is duidelijk dat de het een bron van controverse en verdeeldheid is geworden", zo zei hij. De marathon heeft onze stad altijd samengebracht en ons geïnspireerd met verhalen van moed en doorzettingsvermogen."

De critici beschouwen het sportevenement als een belediging voor de bewoners die af te rekenen hebben met de gevolgen van de superstorm.

Bron: www.deredactie.be, 2/11/2012, http://www.deredactie.be/cm/vrtnieu..._marathon_sandy

Mening: Persoonlijk ben ik zelf opgelucht dat de marathon niet doorgaat. Ik vond het totaal respectloos ten opzichte van de slachtoffers dat de marathon koste wat het kost moest doorgaan. New York toont nu een soort van medeleven met de slachtoffers door de marathon niet te laten doorgaan. Het is niet meer dan logisch dat er veel opstand kwam tegen het doorgaan van de marathon. Om even de geschiedenis een beetje op te rakelen, wil ik toch vermelden dat ik het totaal niet kunnen vind dat de marathon na de terroristische aanslag van 9/11 wel is doorgegaan. Ik snap dat ze nadien nog tijd genoeg hadden om de schade op te ruimen maar dit is gewoon totaal respectloos!

Laatst aangepast door S*effi.Goetschalckx : 3rd November 2012 om 09:27.
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 14:07.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.