actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > MILIEU / GEZONDHEID / MENSENRECHTEN > Gezondheid
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 18th February 2012, 13:00
charlotte.verboven charlotte.verboven is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2011
Locatie: malle
Posts: 112
Mensen met implantaat moeten kaartje op zak hebben

Mensen met implantaat moeten kaartje op zak hebben
Een ingrijpend voorstel van Onkelinx.
Minister van Volksgezondheid Laurette Onkelinx (PS) wil dit jaar nog verplicht maken dat iedereen die met een implantaat rondloopt altijd een kaartje bij zich draagt met daarop alle nodige informatie.

Vorige maand nog zorgden de PIP-borstimplantaten voor heel wat paniek. "Het kaartje moeten mensen overal meenemen. Bij een medisch spoedgeval is de arts zo meteen ingelicht", zegt de minister aan de krant Het Laatste Nieuws.

Momenteel bekijkt ze in werkgroepen hoe de kaart er precies moet uitzien. Daarnaast gaat Onkelinx homeopaten en andere alternatieve genezers beroepscriteria opleggen. Wie niet voldoet, zal moeten stoppen. (belga/vsv)
www.hln.be 18/02/12 04u18

Mening: : Ik vind niet dat men mensen kan verplichten altijd een kaartje bij zich te hebben. Gaan ze binnenkort iedereen met 'medische problemen' verplichten om een kaartje bij zich te hebben voor wanneer ze een dokter nodig hebben? Hebben wij als mensen nog niet genoeg verplichtingen? En hoe gaan ze dit controleren? Politie op de mensen afsturen? Verplichtingen opleggen vind ik hierbij echt nodig. Men kan de mensen er wel op wijzen dat ze best iets bij hebben in dit geval een kaartje waar informatie voor de dokter opstaat wanneer ze medische hulp nodig hebben.
Waar ik wel achtersta is het feit dat homeopaten en andere alternatieve genezers beroepscriteria opgelegd krijgen. Zo zijn we als mensen te minste zeker dat wij in goede handen zijn.
Met citaat antwoorden
  #2  
Oud 20th February 2012, 14:16
Liesanne.Boeren Liesanne.Boeren is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2010
Locatie: Retie
Posts: 97
Ik vind het wel een goed idee om een soort van medische kaart te ontwikkelen. In geval van nood kunnen artsen deze dan raadplegen en weten ze meteen welke behandelingen niet gepast zijn. Ik denk dan bijvoorbeeld aan een patiënt die een hartaanval heeft gehad. Wanneer de dokters het medisch dossier kunnen nakijken komen ze misschien te weten dat de patiënt voor bepaalde stoffen allergisch is en kunnen ze de behandeling aanpassen.

Hiervoor een extra kaart op zak moeten dragen is dan weer niet zo handig volgens mij. Is het niet makkelijker om de medische gegevens bij op de elektronische identiteitskaart te plaatsen? Tegenwoordig heeft toch iedereen deze en het is vanaf 12jaar verplicht om deze altijd op zak te hebben.

Maar wat is nu het nut van enkel mensen met een implantaat te verplichten een kaart op zak te hebben met de medische informatie op over hun implantaat?
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 05:15.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.