actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > MILIEU / GEZONDHEID / MENSENRECHTEN > Gezondheid
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 3rd December 2011, 13:13
Sofie.DeWolf Sofie.DeWolf is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Oct 2011
Locatie: Nijlen
Posts: 1,020
negatief advies voor sigaretten met hongerstiller

Negatief advies voor sigaretten met hongerstiller

De Hoge Gezondheidsraad (HGR) heeft een advies afgeleverd waarin afgeraden wordt drie nieuwe ingrediënten toe te voegen aan tabaksproducten. Dat schrijft Le Soir.
De firma British American Tobacco (BAT) vroeg in mei aan gezondheidsminister Laurette Onkelinx (PS) of drie nieuwe substanties mochten toegevoegd worden aan sigaretten. Het ging om een stof die de rook een blauwe kleur geeft, een product met ontspannende werking en een stof die het hongergevoel onderdrukt. De minister, die geen voorstander leek, vroeg het advies van de HRG.

Die oordeelt nu dat de stoffen een mogelijk toxisch risico inhouden en de verslaving aan sigaretten kan verhogen, vooral bij jongeren.
De minister wou geen commentaar kwijt over het advies, dat nog moet gecommuniceerd worden aan de fabrikant, maar haar kabinet liet wel weten dat de administratie een beslissing voorbereidt die het advies van de HGR respecteert.
Het Laatste Nieuws
3/12/2011

Mening: Ik heb dit artikel in eerste plaats gekozen omdat ik een anti-roker ben, maar ook omdat ik hier enkele belangrijke aspecten naar boven zag komen over de ongezondheid van sigaretten. Roken is zoiso ongezond, maar dit weet natuurlijk iedereen. Wat volgens mij niet iedereen weet is dat het nooit volledig duidelijk is wat een sigaret juist bevat. Het kan meer schadelijke stoffen bevatten dan je zou denken (omdat niet alle aanwezige stoffen weergegeven worden). Neem nu de toxische stoffen die in dit artikel als voorbeeld aangehaald worden. Sommige toegevoegde stoffen hebben toch absoluut geen nut! Wat maakt bijvoorbeeld de kleur van de rook uit? Dat geeft in mijn ogen absoluut geen meerwaarde. Ik denk wel dat jongeren tussen de 14 en de 16 jaar dit wel eens tof zouden vinden om te zien, maar dat ze daarvoor ook het risico willen nemen om geïntoxiceert te raken? Dat is een groot vraagteken.
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 12:59.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.