actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > Vierde Macht (media)
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 14th April 2013, 14:09
dries.crauwels dries.crauwels is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2011
Locatie: Essen
Posts: 54
Facebook voegt icoontjes en links toe aan je status

Samenvatting:Het populairste sociale netwerk lanceert een nieuwe functie die een icoontje en link aan je status toevoegt wanneer je een film of tv-serie bekijkt of een boek leest.

Door Evi Maquoi | 11 april 2013

Vanaf vandaag lanceert Facebook in de Verenigde Staten een nieuwe functie voor statusupdates. Elke tv-serie, film of boek die een gebruiker in zijn status vermeldt, krijgt een icoontje en link naar de desbetreffende Facebook-pagina.

“Als je bijvoorbeeld met je vrienden wilt delen dat je naar Jurassic Park kijkt, zal je update een filmicoontje krijgen en een link naar de filmpagina”, meldt Facebook op haar blog. “Daarnaast zal Jurassic Park ook toegevoegd worden aan de Film-rubriek op je tijdlijn.”

Tv-shows, films en boeken die je hebt aangehaald in een statusupdate zullen met andere woorden altijd zichtbaar blijven op je tijdlijn. Wie dit niet wilt, kan de functie eenvoudig uitschakelen via de privacy-instellingen.

Het is niet helemaal duidelijk waarom Facebook deze functionaliteit toevoegt, maar het heeft wellicht wat te maken met de vernieuwde News Feed. Facebook kondigde vorige maand nog aan dat ze de vormgeving van haar feed aan het aanpassen was.

Facebook rolt de gloednieuwe functie in de eerstvolgende weken uit in de Verenigde Staten. Onze collega’s van CNet in de Verenigde Staten hebben bij Facebook gepolst naar meer informatie maar kregen nog geen reactie.

Bron:
http://www.zdnet.be/article/148639/...-aan-je-status/

Mening:
Eindelijk nog eens goed nieuws in verband met Facebook. Na het nieuws dat Facebook al dan niet betalend zou worden en dat Facebook slecht zou zijn voor de schoolresultaten van de leerlingen nu eindelijk nog eens een goede manier om Facebook in de belangstelling te brengen.
Ik ben er helemaal voorstander van, als een vriend dan iets post kan je direct kijken waar hij het over heeft. Ook dat het nadien bij de video's komt die je gekeken hebt vind ik dik in orde. Zo kan je nadien terug kijken naar deze films, en kan je polsen bij diegene die het gezien heeft of het een goede film was en dergelijke.
Met citaat antwoorden
  #2  
Oud 17th April 2013, 00:14
M*thi De Pauw M*thi De Pauw is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2012
Locatie: Vorselaar
Posts: 142
Als ik het goed begrijp gaat Facebook dus de statussen van zijn gebruikers 'lezen' en linken wanneer het een herkenbaar iets tegenkomt. Is dit niet hetzelfde als Google, die zijn advertenties persoonlijk afstemt door de mails van de gebruiker te lezen?

Google heeft hier in het verleden enorm veel commentaar op gekregen, ook al worden de mails enkel gelezen door 'robots'.
Ik kan mij voorstellen dat Facebook, met zijn negatieve reputatie op het vlak van privacy, snel het vuur onder de schenen gelegd zal krijgen door de Amerikaanse Overheid.
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 22:48.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.