actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > Vierde Macht (media)
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 27th March 2013, 10:40
j*smien.cavens j*smien.cavens is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2012
Locatie: Retie
Posts: 111
Yahoo koopt app van 17-jarige ondernemer

Net zeventien geworden, en nu al miljonair. De Brit Nick D'Aloisio heeft zijn app Summly verkocht aan Yahoo.

D'Aloisio, afkomstig uit de Londense wijk Wimbledon, richtte Summly in december 2011 op toen hij 15 jaar oud was. De app vat nieuwsberichten samen tot stukjes tekst van 400 karakters, die precies op het scherm van een iPhone passen. Het bedrijfje wist binnen de kortste keren meer dan 1 miljoen dollar aan risicokapitaal aan te trekken. Die investeringen werpen nu vruchten af: Yahoo koopt Summly, en gaat de samenvattingstechnologie gebruiken in zijn eigen nieuwstoepassingen. De app zelf is gisteren uit de App Store verwijderd.

Hoeveel Yahoo voor Summly betaalt, werd niet bekendgemaakt. Maar de BBC meldde dat het om ‘tientallen miljoenen pond' zou gaan. Dat zou D'Aloisio tot een van de jongste miljonairs ter wereld maken. De tiener krijgt een baan bij de Yahoo-vestiging in Londen en zal daar de jongste werknemer worden. Drie andere Summly-werknemers maken ook de overstap naar Yahoo. Gevraagd wat hij met zijn fortuin gaat doen, zei hij tegen de London Evening Standard : ‘Een paar nieuwe Nikes kopen en een nieuwe computer. De rest zet ik op de bank. Ik heb niet veel onkosten'.

D'Aloisio kreeg zijn eerste computer toen hij negen was, leerde zichzelf programmeren en begon drie jaar later apps te maken. Een ervan, Facemood, bracht de stemming van Facebook-gebruikers in kaart. Een andere, SongStumbler, omschreef hij zelf als een ‘geosociale muziekontdekker'. In maart 2011 werd Trimit gelanceerd, een app die door middel van analytische software stukken tekst kon samenvatten tot 1.000, 500 of 140 karakters. Naar eigen zeggen ontwikkelde D'Aloisio de app omdat hij tijdens het studeren gefrustreerd raakte door het eindeloze klikken op websites. In juli 2011 gaf Apple Trimit een mooie plaats in de App Store als nieuwe en opmerkelijke app. Dat trok dan weer de aandacht van Horizon Ventures, het investeringsfonds van de Hongkongse zakenman Li Ka-shing, dat 300.000 dollar aan zaaikapitaal ter beschikking stelde. Dat geld gebruikte D'Aloisio om de app volledig opnieuw te ontwerpen. In december 2011 resulteerde dat in Summly. In november vorig jaar volgde 1 miljoen dollar aan nieuw kapitaal van Li Ka-Shing en een reeks bekende sterren zoals Ashton Kutcher, Stephen Fry en Yoko Ono.

Intussen is D'Aloisio in Groot-Brittannië en de VS uitgegroeid tot een lieveling van de media. Hij heeft al televisie-optredens op CNBC, Bloomberg TV, de BBC en ITV achter de rug. In december vorig jaar was hij te gast bij Piers Morgan, de Britse ster-interviewer van CNN. Ook in promotievideo's van Summly is hij prominent te zien, samen met Stephen Fry.

Yahoo hoopt met de technologie een nieuwe generatie nieuwsconsumenten te kunnen bereiken, die vooral zich vooral via hun smartphone informeren. Ceo Marissa Mayer beschouwt het als een van haar kerntaken om Yahoo-producten geschikt te maken voor mobiel gebruik. ‘De meeste online-nieuwsberichten zijn gemaakt voor navigatie met een muis', schreef Yahoo op zijn bedrijfsblog. ‘Het is een uitdaging om ze geschikt te maken voor het aanraakscherm van een telefoontoestel of een tablet-computer. We willen het makkelijker maken om erachter te komen wat belangrijk is voor ons.'

Het nieuws was minder leuk voor Little Fluffy Toys, dat in opdracht van Summly een Android-versie van de app had gemaakt. Die nieuwe versie wordt nu geaborteerd.

Bron: De Standaard, 27/03/2013

Eigen mening:
Weer een tiener miljonair! Vroeger had dit nooit kunnen bestaan, maar in deze nieuwe generatie klimmen meer en meer jonge mensen hoger op de ladder. Ik vind dit heel positief aangezien een jong brein vaak innovatiever en creatiever werkt. Ik vind het nog steeds spijtig dat oudere mensen vaak twijfelen aan het kunnen van de 'jeugd van tegenwoordig'.
De app zelf is iets heel nuttig. Al denk ik niet dat je dit op alles kunt/zal toepassen. Bij het samenvatten van je leerstof kunnen er misschien delen verloren gaan die je eigenlijk wel moest kennen. Je hebt er geen controle. Natuurlijk is dit maar een hypothese aangezien ik niet precies weet hoe deze app werkt. Spijtig genoeg kan je hem niet meer downloaden, maar ik hoop dat dit nog zal komen.
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 23:17.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.