actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > BELGIË > Sociaal-economisch
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 28th October 2015, 08:27
Ninke.D*iesen Ninke.D*iesen is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2015
Locatie: Lille
Posts: 21
55.300 gezinnen kunnen water niet betalen

Vlaamse huishoudens worstelen vaker en vaker met hun drinkwaterfactuur. Meer dan 55.000 gezinnen zagen zich vorig jaar genoodzaakt één of meerdere keren bij hun watermaatschappij om uitstel van betaling te vragen.

En daar stopt het niet: het aantal afbetalingsplannen – omdat mensen fors achterstaan met het betalen van hun waterfacturen – is vorig jaar met bijna 20 procent gestegen. “36.611 huishoudens kregen in 2014 meer dan 58.000 afbetalingsplannen opgelegd”, zegt een rapport van de Vlaamse Mi*lieumaatschappij (VMM), wat betekent dat sommige gezinnen van het ene in het andere afbetalingsplan sukkelen. Al is dat ook niet altijd de oplossing: volgens de watermaatschappijen leeft 47 procent het opgelegde afbetalingsplan immers niet altijd na.

Vlaams minister van Leefmilieu Joke Schauvliege (CD&V) erkent de cijfers, maar beklemtoont dat door het beter opvolgen van gezinnen met betalingsproblemen – waarbij sneller een afbetalingsplan wordt aangeboden – in vele gevallen vermeden kan worden dat deze mensen afgesloten worden van het drinkwaternet. Daar kwam de voorbije jaren veel kritiek op, onder andere van armoedeorganisaties

eigen mening : Ik verschiet er van hoeveel mensen hun rekening niet kunnen betalen . Zou dit alleen zijn omdat mensen het niet kunnen betalen of hun geld gewoon niet goed besteden. Wat ik wel snap ik dat alles duurder wordt en dat het zo vaak moeilijk is om die rekeningen nog af te betalen. Want ik denk dat een groot gevolg hier van is dat er nog meer gezinnen armer gaan worden door dat ze hun job verloren hebben,... of andere oorzaken

bron : http://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20151027_01942479
28/10/2015
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 04:58.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.