actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > BELGIË > Sociaal-economisch
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

 
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 2nd December 2015, 09:17
Pauline.D*Kerf Pauline.D*Kerf is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2015
Locatie: Pulderbos
Posts: 71
Vandeput: ‘Volgend jaar 32 miljoen euro investeringen in infrastructuur’

Vandeput: ‘Volgend jaar 32 miljoen euro investeringen in infrastructuur’


De beveiliging van de legerkazernes moet verbeteren, maar daar is extra budgettaire ruimte voor nodig. Zo heeft minister van Defensie Steven Vandeput (N-VA) in De Ochtend op Radio 1 gereageerd op de inbraak in de kazerne van Heverlee. Voor volgend jaar komt er wel al een investering in infrastructuur, belooft Vandeput.

Maandagochtend werd in Heverlee ontdekt dat onbekenden een gat in de omheining van de kazerne hadden geknipt en brandbommen naast enkele voertuigen hadden gelegd. ‘Zo’n dingen kunnen gebeuren. Heverlee grenst aan bosrijk domein’, reageert minister Vandeput.

‘Het gaat om een kwestie van prioriteiten, 25 jaar lang is er niet geïnvesteerd in infrastructuur’, aldus Vandeput. ‘Ik wil graag elektrische beveiliging van de kazernes, maar dan moet daar geld voor vrijkomen. Tot nu toe log onze prioriteit vooral bij de veiligheid van onze soldaten in operaties.’

Toch heeft Vandeput een beetje goed nieuws voor de kazernes: ‘Voor volgend jaar is er 32 miljoen euro voorzien om te infrastructuur. In veiligheid, maar ook vooral in ‘well being’ van de militairen, zoals bijvoorbeeld in goede douches. Dat is natuurlijk niet voldoende, maar in de heel beperkte marge die we nu hebben, doen we wat kan.’


Bron: De Standaard, 2/12/2015, http://www.standaard.be/cnt/dmf20151202_02000290


Mijn mening:
Wat mij het meeste zorgen baarde, was dat onbekenden zomaar kunnen inbreken in een goed beveiligde legerkazerne. Als men hier al zo makkelijk kan inbreken, kan dat overal. Ik vind het ook heel erg dat deze militairen, soldaten..., die gewoon hun job uitoefenen zoals ieder andere burger, in gevaar kunnen worden gebracht door slechte beveiliging. Daarom ben ik ook absoluut een voorstander om te investeren in deze infrastructuur. Ik hoop echter wel dat ze hun prioriteit, die vooral bij de veiligheid van hun soldaten in operaties ligt, niet gaan verleggen. Ze moeten niet enkel veilig zijn in hun kazernes, maar vooral op plekken waar ze opereren, want in mijn ogen lijkt dit gevaarlijker.

Laatst aangepast door Pauline.D*Kerf : 2nd December 2015 om 09:44.
Met citaat antwoorden
 


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 17:35.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.