actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > WERELD > Cultureel-maatschappelijk
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 14th December 2009, 23:33
vincent.van.houtven's Avatar
vincent.van.houtven vincent.van.houtven is offline
Student KHK
 
Geregistreerd op: Oct 2009
Locatie: Retie
Posts: 49
Rottweiler doodt kleuter die koekje wil oprapen

Rottweiler doodt kleuter die koekje wil oprapen

In Florida is een kleuter doodgebeten door een rottweiler. De hond viel het jongetje aan toen dat een koekje wilde oprapen. Dat meldt het persagentschap AP.

Het drama gebeurde zaterdag tijdens een feestje in het huis waar de twintig maanden oude Dallas Walters woonde. Het jongetje had een koekje laten vallen en wilde dat oprapen. Op dat moment werd het knaapje aangevallen door de hond des huizes, een rottweiler.

Naar hospitaal
Familieleden konden de kleine Dallas bevrijden uit de klauwen van de hond. Het kindje werd naar het hospitaal gebracht, maar daar bezweek het aan de gevolgen van zijn verwondingen. De hond werd opgesloten in een asiel. (eb)

Bron: http://www.hln.be/hln/nl/960/Buiten...l-oprapen.dhtml

Eigen mening: Dit kan maar aan één iemand liggen en dat is aan het baasje van de hond. De hond was waarschijnlijk slecht afgetraind. Een rottweiler is al niet echt een lieve hond. En dan gebeuren er zo'n dingen. Het is natuurlijk wel erg voor de ouders van het kindje. Nu wordt nogmaals bewezen dat honden, of dieren in het algemeen, soms agressief uit de hoek kunnen komen. Pas dus altijd op met dieren, ze zien er wel lief uit en de mensen zeggen wel dat het beestje niks doet. Maar het gevaar schuilt in het kleinste hoekje...
__________________
GrtZz...Vincent V H
Met citaat antwoorden
  #2  
Oud 15th December 2009, 09:53
Anne Van den Bosch Anne Van den Bosch is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Nov 2008
Locatie: Wijnegem
Posts: 274
Citaat:
Orgineel gepost door vincent.van.houtven
Dit kan maar aan één iemand liggen en dat is aan het baasje van de hond. De hond was waarschijnlijk slecht afgetraind. Een rottweiler is al niet echt een lieve hond. En dan gebeuren er zo'n dingen. Het is natuurlijk wel erg voor de ouders van het kindje. Nu wordt nogmaals bewezen dat honden, of dieren in het algemeen, soms agressief uit de hoek kunnen komen. Pas dus altijd op met dieren, ze zien er wel lief uit en de mensen zeggen wel dat het beestje niks doet. Maar het gevaar schuilt in het kleinste hoekje...


Ergens spreek je je tegen.
Enerzijds zeg je dat het de schuld is van het baasje van de hond, dat hij zijn hond slecht heeft afgetraind.
Anderzijds zeg je dat nu bewezen is dat honden soms agressief uit de hoek kunnen komen.
Volgens mij heeft de impulsieve, agressieve reactie van de hond geen rechtstreeks verband met een eventuele slechte opvoeding van het beestje.
Niemand kan voorspellen hoe een dier op elke situatie reageert, en het is helemaal niet duidelijk of de reactie van de hond hier te wijten is aan een slechte africhting.
Met citaat antwoorden
  #3  
Oud 15th December 2009, 10:32
Tinne.Buyens Tinne.Buyens is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2008
Locatie: Gierle
Posts: 74
Is het bewezen dat deze hond een slechte opvoeding heeft gehad? Ik denk van niet, en ik denk ook niet dat er iets te bewijzen valt. Hoe goed je een hond ook opvoedt, een hond is en blijft een dier. En een dier is altijd onberekenbaar.
Het kan goed zijn dat de hond dacht : 'Als er een koekje op de grond ligt, is het van mij'. En daar kun je als ouders, als opvoeders van de hond en vooral als kind niets aan veranderen. Als een merkt dat er iemand in zijn territorium of in zijn persoonlijke ruimte komt, dan kan je zijn gedrag niet voorspellen.
Al zeg ik niet dat je dit moet goed praten, maar je kan het wel leren begrijpen. Natuurlijk is het verlies van hun kind voor de ouders een grote last om dragen. En ik begrijp ook dat zij dan mogelijk een zondebok willen zoeken, met name de hond, maar toch moeten ook zij proberen te begrijpen wat de hond bezielde.
Met citaat antwoorden
  #4  
Oud 15th December 2009, 10:33
Tinne.Buyens Tinne.Buyens is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2008
Locatie: Gierle
Posts: 74
Citaat:
Orgineel gepost door Tinne.Buyens
Is het bewezen dat deze hond een slechte opvoeding heeft gehad? Ik denk van niet, en ik denk ook niet dat er iets te bewijzen valt. Hoe goed je een hond ook opvoedt, een hond is en blijft een dier. En een dier is altijd onberekenbaar.
Het kan goed zijn dat de hond dacht : 'Als er een koekje op de grond ligt, is het van mij'. En daar kun je als ouders, als opvoeders van de hond en vooral als kind niets aan veranderen. Als een merkt dat er iemand in zijn territorium of in zijn persoonlijke ruimte komt, dan kan je zijn gedrag niet voorspellen.
Al zeg ik niet dat je dit moet goed praten, maar je kan het wel leren begrijpen. Natuurlijk is het verlies van hun kind voor de ouders een grote last om dragen. En ik begrijp ook dat zij dan mogelijk een zondebok willen zoeken, met name de hond, maar toch moeten ook zij proberen te begrijpen wat de hond bezielde.

Rechtzetting : Als een hond merkt *
Met citaat antwoorden
  #5  
Oud 2nd February 2010, 14:38
chelsy collart chelsy collart is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2008
Locatie: oosterwijk
Posts: 82
Hier moet ik Vincent toch ook tegenspreken, voornamelijk het feit : een rottweiller is geen lieve hond. Totaal niet waar!! Dit is een cliché, sinds er een tijd geleden een paar incidenten geweest zijn met rotweillers zijn dit ineens moordmachines, totaal niet! Of het nu een maltezer, rotweiller of golden retriever is, maakt niet uit! een rotweiller is groter, en ziet er misschien "kwaadaardiger" uit, maar daarom zijn dit geen lieve honden.

Ik geef je wel gelijk op vlak van opvoeding, je kan een hond trainen, dat is zo. Ook al ziet hij dat koekje liggen, dan zou hij er af blijven zou hij vanaf het moment dat hij een puppy was goed getraind zijn, maar als men nooit aan zijn eten kwam en nu gaat er ineens iemand aankomen. ja, dan word zo'n hond agressief, hij is dat niet gewoon. Ik vind dan echt verschrikkelijk dat de hond als de schuldige afgeschilderd word! Hou je kleine kinderen uit de buurt van je hond dan, dan vind ik dat de ouders meer in de fout zijn dan de hond. dieren blijven dieren, maar zij zijn geen moordmachines!
Met citaat antwoorden
  #6  
Oud 3rd February 2010, 17:01
Britt Janssens Britt Janssens is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Oct 2008
Locatie: Noorderwijk
Posts: 67
In zulke gevallen is het vaak moeilijk te achterhalen of het aan de opvoeding van de hond ligt of niet.
Ik ga er volledig mee akkoord dat honden opgevoed moeten worden. Honden zijn en blijven dieren, en hebben dus een soort van agressie in zich, dat is ook waar. Maar toch kan je deze agressie heel erg inperken door je hond een juist opvoeding te geven. Een hond heeft aandacht nodig, en leert niet hoe hij zich moet gedragen van uit zichzelf.
Er is toch ook wel een verschil tussen een rottweiler en een maltezer. Als een maltezer je bijt, zal dit minder erg zijn dan de beet van een rottweiler. Ik geef Chelsy gelijk dat rottweilers ook lieve beestjes kunnen zijn, maar de gevolgen zijn bij rottweilers, dobermanns en andere dergelijke honden vaak veel groter.
Ik ben zelf ook niet echt een voorstander van een grote hond in huis als je kleine kindjes hebt. Ook kleine honden zijn al moeilijk indien je kleine kindjes hebt. Elke hond voelt zich meestal tekort gedaan als zijn baasje(s) meer aandacht besteden aan hun kind dan aan de hond.
Kleine kinderen zijn ook heel onvoorspelbaar. Zij zien dieren als knuffels, en hebben de neiging om aan hun staart te trekken, op hun rug te gaan zitten, ... Honden kunnen daar agressief op reageren, zo ben je vaak zelf ook als je pijn gedaan wordt.
Met citaat antwoorden
  #7  
Oud 10th March 2010, 18:40
lies.janssen lies.janssen is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Nov 2009
Locatie: Beerse
Posts: 25
Stuur een bericht via MSN naar lies.janssen
Citaat:
Orgineel gepost door vincent.van.houtven
Eigen mening: Dit kan maar aan één iemand liggen en dat is aan het baasje van de hond. De hond was waarschijnlijk slecht afgetraind. Een rottweiler is al niet echt een lieve hond. En dan gebeuren er zo'n dingen. Het is natuurlijk wel erg voor de ouders van het kindje. Nu wordt nogmaals bewezen dat honden, of dieren in het algemeen, soms agressief uit de hoek kunnen komen. Pas dus altijd op met dieren, ze zien er wel lief uit en de mensen zeggen wel dat het beestje niks doet. Maar het gevaar schuilt in het kleinste hoekje...


Hier moet je echt gaan opletten wat je zegt. Een rotweiler is een dominante hond, maar het baasje beslist nog altijd hoe hij de hond opvoed. Honden die pakwerk doen, zijn agressiever dan honden die agility doen. Maar een hond is en blijft een beest en daar moet je altijd mee oppassen.
Mijn neven hebben een rotweiler en dat is een doodbraaf beest, maar toch zul je met alle rassen moeten oppassen als er al dan niet kinderen in de buurt zijn. Soms ken je de geschiedenis van de hond niet en dan moet je zeker oppassen. Het kan het liefste beest zijn bij volwassen, maar vanaf dat er kinderen in de buurt komen, kan dzt omslagen.
Ik vind dat je de hond niet moet beoordelen maar de omstaanders, die hadden slimmer moeten zijn.
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 15:33.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.