actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > BELGIË > Sociaal-economisch
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 26th November 2016, 10:07
Emiel.D*uyts Emiel.D*uyts is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2014
Locatie: Geel
Posts: 77
“Meerwaardetaks komt er niet”

“De meerwaardetaks zoals CD&V die wil, komt er niet”, dat zegt N-VA-voorzitter Bart De Wever zaterdag in Het Laatste Nieuws. “Ik plant geen nieuw bos naast ons fiscale oerwoud.”

De Wever doet zijn uitspraak net in het weekend dat CD&V haar WIJ-congres houdt, waar de modernisering van de fiscaliteit aan bod zal komen. Alles is opgebouwd rond de dual income tax, een vereenvoudiging waarbij alle vormen van vermogenswinst vlak belast worden.

“Ik vind dit interessant. Binnen een totale reset van de fiscaliteit is een vorm van meerwaardetaks voor ons bespreekbaar. Maar laat ons eerlijk zijn: zo’n grote operatie is iets voor de volgende legislatuur. Wat CD&V binnen de regering heeft gevraagd, met name totaal geïsoleerd een meerwaardetaks invoeren, dat gaan wij niet doen”, zegt De Wever daarover.

Maar dan lijkt de door zijn partij gevraagde hervorming van de vennootschapsbelasting er ook niet te komen, want voor CD&V zijn die twee gekoppeld. “In de plannen van Johan Van Overtveldt (N-VA) zit eten en drinken genoeg voor alle partijen. Het zou toch spijtig zijn om, vanwege een symbool, een hervorming tegen te houden die werkelijk iedereen wil, tot CD&V toe.”

Mogelijk verwijst De Wever naar een minimumbelasting voor multinationals, een idee van Open Vld dat de teksten van Van Overtveldt haalde. Of CD&V dat voldoende vindt, is maar de vraag.

Bron: De Standaard
http://www.standaard.be/cnt/dmf20161126_02593121
adm; BELGA
Datum: 26/11/2016


Eigen mening: De uitspraak van De Wever: "ik plant geen nieuw bos in ons fiscaal oerwoud." is in mijn ogen meer dan terecht. Vandaag de dag moet de gemiddelde belg zodanig veel belastingen betalen. We hebben dan ook één van de beste sociale zekerheden, waar we steeds op kunnen terugvallen wanneer we het nodig hebben. Er is al meerdere keren onderhandelt over de multinationals in ons land, en wat ze hiermee gaan doen. Het lijkt nooit tot een akkoord te komen, omdat ons land zodanig ingewikkeld is qua maatregelingen en dergelijke. Vaak krijgen de multinationals zelfs belastingvermindering door allerhande dingen toe te passen in de praktijk. De normale belg zou hier nooit naar op zoek gaan, maar de multinationals zijn daarmee bezig. Ik vind het ook niet meer dan normaal dat ook zij hun bijdrage leveren aan de staat. Ze worden te vaak beschermd, omdat ze voor zovele jobs zorgen en uit angst dat ze het land zullen verlaten en met alles wat ze hebben naar het buitenland trekken. Dat is inderdaad een optie, en toch vind ik dat dit niet zomaar mag gebeuren. Een minimumbelasting is inderdaad een goede optie. Zo is de staat zeker van een bepaald bedrag, ook wanneer de bedrijven op zoek gaan naar verminderingen.

Laatst aangepast door Emiel.D*uyts : 26th November 2016 om 10:14.
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 12:14.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.