actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > MILIEU / GEZONDHEID / MENSENRECHTEN > Global Warming
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

 
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 17th February 2013, 20:34
E*ien.Khouri E*ien.Khouri is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2012
Locatie: Turnhout
Posts: 104
Tienduizenden manifestanten in Washington roepen Obama op aan klimaat te werken

Tienduizenden manifestanten in Washington roepen Obama op aan klimaat te werken

Tienduizenden mensen hebben zich zondag nabij het Witte Huis in Washington verzameld om een oproep te doen aan president Barack Obama om concrete maatregelen tegen de klimaatopwarming te nemen.

De Amerikaanse president had het in zijn inauguratiespeech al over de bescherming van het klimaat en herhaalde die boodschap dinsdag tijdens zijn State of the Union, maar niettemin wilden de manifestanten hem eraan herinneren dat "zijn nalatenschap als 44ste president van de Verenigde Staten afhangt van zijn daden in verband met de klimaatopwarming".

De bijeenkomst kwam er niet toevallig: vorig jaar kende het land recordtemperaturen en historische droogtes, en kreeg het af te rekenen met de orkaan Sandy.

bron: De Morgen, 17/02/2013

Aangezien the VS de laatste tijd overspoeld werd met rampen, begrijp ik waarom het Amerikaanse volk erop staat dat er iets aan de klimaatsopwarming wordt gedaan. Het is ook een goed ding dat president Obama ten minste erkent dat er wel degelijk problemen zijn met het klimaat, in tegenstelling tot andere presidentskandidaten en mediafiguren (zoals Rick Santorum). Ik moet wel zeggen dat Obama dit onmogelijk kan oplossen en ik snap dan ook niet waarom de mensen deze oproep alleen aan Obama richtten. Voor de problemen rond het klimaat op te lossen moet letterlijk elk land, elk bedrijf en elk mens zijn steentje bijdragen. Eén man of zelfs één land kan dit niet alleen aanpakken. En trouwens, de mensen roepen nu al zo lang op dat er iets moet veranderen aan hoe wij omgaan met ons milieu en klimaat en er wordt nog altijd geen moeite gedaan. We blijven vervuilen en verwaarlozen en ik denk, jammer genoeg, dat een oproep aan Obama hier weinig verandering in gaat brengen.
Met citaat antwoorden
 


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 11:58.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.