actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > WERELD > Wetenschap
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 2nd October 2016, 19:31
Mathias.H*fmans Mathias.H*fmans is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2014
Locatie: Nijlen
Posts: 83
Veel ouder dan 122 wordt de mens (voorlopig) niet

Het oudst geregistreerde leven van een mens bedroeg 122 jaar. De kans dat dit record wordt gebroken, is betrekkelijk gering. Veel meer zit er momenteel niet in, want wetenschappers beschouwen dit als de natuurlijk limiet.
In het toonaangevende Britse natuurwetenschappelijke tijdschrift Nature staat het verslag van een speurtocht in de Human Mortality Database, waarin gegevens over leven en sterven zijn opgeslagen. Het onderzoek is uitgevoerd door medewerkers van het Albert Einstein College of Medicine in New York.

In de vorige eeuw schoot de levensverwachting van de mens ongekend snel omhoog. Dat leidde tot de veronderstelling dat door goede voeding en medische zorg de mens nog behoorlijk ouder kon worden. Maar sinds de jaren tachtig is deze trend duidelijk afgeremd.

Na het honderdste jaar neemt de levensverwachting razendsnel af, melden de onderzoekers. De Française Jeanne Calment stierf in 1997 na een leven dat 122 jaar en vijf maanden had geduurd. De kans dat iemand dat overtreft, is bijzonder klein. Per mens is die kans ongeveer 1 op 10.000.

Bron: www.hln.be http://www.hln.be/hln/nl/961/Wetens...opig-niet.dhtml

Eigen mening: Ik denk dat het goed is dat we niet nog langer kunnen blijven leven aangezien we nu al met zaken zoals, vergrijzing van de bevolking zitten en we zitten dan ook nog eens met overbevolking in sommige landen. Natuurlijk is de kans dat iemand de leeftijd van 122 overtreft maar 1 op 10 000. Ik zou persoonlijk niet zo lang willen leven. Ik denk dat de levenskwaliteit op zulk een hoge leeftijd niet meer zo hoog is. Natuurlijk is het ergens ook goed dat we langer leven. Het laat zien dat onze maatschappij er goed op vooruit gegaan is op vlak van medicijnen, wetenschap, ... . In de titel staat natuurlijk wel dat de mens 'voorlopig' niet ouder zal worden. Wetenschappers zullen ooit wel iets uitvinden waardoor we nog langer zullen kunnen leven maar dat is iets wat ik persoonlijk zelf niet zou willen. Een verhaal kan pas volledig zijn wanneer het een einde heeft. Het liggen uitmelken tot er niets van kwaliteit meer aan is, is in mijn ogen zeker niet de juiste oplossing.
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 21:02.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.