actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > Human Interest > Religie & kerk
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

 
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #2  
Oud 12th October 2010, 17:58
Michael Van Deun Michael Van Deun is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2010
Locatie: Zoersel
Posts: 396
Arresten in Operatie Kelk worden vernietigd

De zaak van de kerk en de pedofilie is een veelbesproken onderwerp vandaag de dag. Er zijn heel wat meningen en ontwikkelingen de laatste tijd, dit is een van de meest recente.

Ondanks de gruwelijke feiten die vroeger ooit zijn gebeurd, wordt nog steeds de wet nageleefd. En die wet zegt dat de arrestaties nietig zijn omdat de slachtoffers niet zijn gehoord. Daarnaast zijn ook de opgevraagde dossiers illegaal opgevraagd.
Eigenlijk werkt in dit geval de wet in ons eigen nadeel, in mijn standpunt bezien. Persoonlijk vind ik dat deze priesters zwaar gestrafd moeten worden, vooral omdat zij net het celibaat moeten naleven en altijd al tegen homoseksualiteit zijn geweest. Daarom scheppen zij een zeer negatief beeld voor de gelovigen onder ons, want ik denk dat de religie of het christendom een flinke steek heeft opgevangen door deze feiten die de laatste tijd naar buiten kwamen. Het is natuurlijk jammer dat de gelovige en meestal ook zij die het goed bedoelen nu in de rug worden gestoken omdat het hele geloof wankel op de benen staat.

Het laatste van deze zaak hebben we vast en zeker nog niet gezien. Ik heb vanbinnen diep respect voor zij die nog steeds geloven, maar mijn visie was de laatste jaren enorm veranderd en met deze omstandigheden is die visie opnieuw bevestigd, weliswaar op een iets radicalere manier. Ik vind deze affaire eigenlijk een schande voor het christendom, sorry!
Met citaat antwoorden
 


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 20:44.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.