actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > BELGIË > Sociaal-economisch
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 5th October 2010, 18:38
Marieke Hendrickx Marieke Hendrickx is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Oct 2010
Locatie: meerhout
Posts: 76
Veertien illegalen ontdekt in Malgedem

Veertien illegalen ontdekt in Maldegem
De lokale politie van Maldegem heeft vanmorgen 14 illegalen ontdekt op de Industrielaan in Maldegem. De federale gerechtelijke politie in Gent kreeg van het parket de opdracht een onderzoek naar mensenhandel op te starten.
De veertien werden omstreeks 8 uur ontdekt in een vrachtwagen. Eén man kon vluchten.Vijf zestien- en zeventienjarigen werden ter beschikking gesteld van de voogdijcommissie. Het gaat om twee Iraakse en twee Vietnamese jongeren en een Soedanees. Drie meerderjarige Vietnamezen werden naar een gesloten instelling gebracht met het oog op hun repatriëring. Twee meerderjarige Iraniërs en een Soedanees kregen het bevel om het grondgebied te verlaten.

Bron:
http://deredactie.be/cm/vrtnieuws/r...degem_illegalen

Eigen mening:
Wanneer ik dit lees dan schrik ik er van dat het echt om ‘jongeren’ gaat. Ik weet niet waarom deze jongeren uit hun land gevlucht zijn maar waarschijnlijk willen ze in onze Westerse Wereld het geluk zoeken. Wanneer wij 16 waren, hadden we een onbezorgd leven in vergelijking met deze jongeren. Waar we ons druk over maakten, was het uur van terug thuis komen na een fuif. Deze jongeren wagen hun leven om elders verder te leven. Ze leven op hoop, ze hopen misschien om elders werk te vinden en een nieuw leven op te bouwen. Ik vind dat erg. Eigenlijk krijgen deze jongeren weinig kansen: ze kennen onze taal niet, ze zijn niet geschoold of hoog geschoold. Ik vraag me dan ook af welke toekomst de westerse wereld deze jongeren kan bieden.
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 07:41.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.