actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > WERELD > Cultureel-maatschappelijk
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 19th October 2014, 12:20
senne.v*n den schoor senne.v*n den schoor is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2014
Locatie: Herenthout
Posts: 26
Politie deelt klappen uit aan demonstranten Hongkong

Politie deelt klappen uit aan demonstranten Hongkong

In Hongkong zijn zondag twintig personen gewond geraakt bij gewelddadige relletjes tussen de politie en de pro-democratiedemonstranten.

Dat heeft de lokale regering laten weten. Tientallen agenten chargeerden een groep manifestanten in de dichtbevolkte zakencentrum Mong Kok, een van de drie plaatsen waar de betogers nu al drie weken actie voeren. De politie pakte de manifestanten hard aan en deelde onder andere talloze klappen uit aan de betogers. Heel wat personen moesten nadien met hoofdwonden, breuken en hersenschuddingen naar het ziekenhuis, zo stelden journalisten van het Franse persagentschap AFP vast.

Over wie de incidenten heeft veroorzaakt, lopen de meningen uiteen. De politie verklaart dat ze zich aanvankelijk terughoudend had opgesteld, maar is opgetreden toen de manifestanten plots door de versperringen wilden breken. Daarop gebruikten de agenten “een minimum aan macht” om de betogers “uiteen te drijven” en “te voorkomen dat de situatie verder zou escaleren”. De manifestanten houden vol dat ze niet geprovoceerd hebben, en dat de politie hen aanviel toen ze hun paraplu’s - symbool van de protestbeweging - hadden geopend.

bron:http://www.gva.be/cnt/dmf20141019_0...ranten-hongkong
19/10/2014

Eigen mening: Ik vind persoonlijk dat het nu uit de hand aan het lopen is in China. Overal in de wereld is er vrijheid op vlak van meningsuiting, waarom niet in China. Ik geloof het verhaal van de protestanten, want het zou niet de eerste keer zijn dat de politie van China te fel reageert tegen protestanten. Ik vind dat deze protestanten zeer moedig zijn omdat ze volhouden tegen het dictatuur van de communistische partij van China. Ik denk ook dat deze actie van de politie misschien een verkeerd effect zal hebben op de protestanten. Ik hoop dat ze hierdoor met zen allen in actie komen.
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 00:48.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.