actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > WERELD > Cultureel-maatschappelijk
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 19th October 2014, 21:05
valerie.w*ls valerie.w*ls is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2014
Locatie: Olmen
Posts: 86
Nabestaande MH17 gaat zelf ter plaatse sporen zoeken

De Nederlander Robby Oehlers, die zijn nichtje verloor bij de crash van vlucht MH17, is zelf naar Oost-Oekraďne getrokken om sporen te zoeken. Net als veel andere nabestaanden is hij gefrustreerd omdat het onderzoek al wekenlang stilligt.

Hoewel de Nederlandse autoriteiten het hem hadden afgeraden, is Oehlers dit weekend toch naar Oekraďne getrokken. Er is in Nederland al een tijd onbegrip en frustratie omdat de streek ‘te gevaarlijk voor onderzoekers’ zou zijn, terwijl journalisten wel in het gebied rondtrekken. Oehlers wou met zijn eigen ogen de plek zien waar zijn nichtje Daisy Oehlers en haar vriend Bryce omkwamen.

‘Ik had er de pei (pest, red.) in dat het onderzoek maar niet verder ging, en dat ze het gebied maar niet opnieuw introkken, maar nu begrijp ik dat heel goed’, vertelt een geëmotioneerde Oehlers aan de cameraploeg van NOS die met hem mee is getrokken. ‘Ze hadden me gezegd dat het gevaarlijk was. En dat is het ook echt!’ Terwijl Oehlers tussen de wrakstukken ronddoolt zijn op de achtergrond raketinslagen te horen en zijn rookwolken te zien. ‘Hier ga ik niet lang blijven.’

‘Dit is ongelofelijk, het is veel erger dan ik het me had voorgesteld. Je kan het je niet voorstellen dat je met alle plezier op vakantie vertrekt, en dat je zo eindigt’, zegt hij terwijl hij naar de ravage rond hem tuurt. ‘Nu we nog de kans hebben om iets te doen, wilde ik gaan (binnenkort is het winter in Oekraďene en zal de hele rampplek ondersneeuwen, red.). Ik wilde zelf ontdekken waar ze zijn neergeschoten. Het liefst zou ik hier een tent zetten en beginnen zoeken, maar daar is geen beginnen aan. Het is te groot. Bryce en Daisy kunnen tussen deze rommel liggen, of ze kunnen een heuvel verder liggen.’

‘Ik begrijp nu wel goed waarom ze het onderzoek niet verder kunnen zetten’, zegt Bryce als hij terugrijdt van de rampplek. ‘Een agent die hier spullen moet komen verzamelen, heeft ook kinderen en familie. Als ze in dit gebied rondrijden, kunnen ze beschoten worden door raketten. Het is triest om te zeggen, maar nu kan je hier geen onderzoek doen.’

Bron: De Standaard
Link: http://www.standaard.be/cnt/dmf20141019_01329407
Datum: 19/10/2014

Mening: Het moet voor de nabestaanden heel frustrerend zijn om over zeer weinig informatie te beschikken over hoe de ramp juist gebeurd is. Dit maakt het er natuurlijk nog moeilijker om dit drama te verwerken als de nabestaanden nog met heel veel vragen blijven zitten.
De reden dat het onderzoek niet wordt verdergezet, is doordat het rampgebied veel te onveilig is voor de onderzoekers.
Naar mijn mening is goed dat het onderzoek niet is verder gezet, want anders zouden er nog meer mensenlevens in het gevaar komen.
Robby Oehlers geeft nu hij in het rampgebied is geweest, ook zelf aan dat de situatie daar veel te gevaarlijk is. Dit wil nog maar eens zeggen dat de experten het echt wel bij het rechte eind hadden toen ze het gebied te onveilig verklaarden.

Laatst aangepast door valerie.w*ls : 19th October 2014 om 21:13.
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 07:17.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.