actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > BELGIË > Cultureel-maatschappelijk
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 9th December 2015, 13:30
S*ofie.Buyens S*ofie.Buyens is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2013
Locatie: HERENTALS
Posts: 86
Rechter vernietigt beslissing: Koppen-reportage mag uitgezonden worden

Rechter vernietigt beslissing: Koppen-reportage mag uitgezonden worden

Koppen zendt vanavond, met een week vertraging, de reportage over grooming uit. De uitzending was vorige week nog onmogelijk gemaakt door een rechterlijke uitspraak in kortgeding. Die is nu door het gerecht vernietigd. De rechter benadrukt het belang van de persvrijheid en het verbod op censuur. Dat meldt de VRT.

Volgens de VRT stelt de rechter vast "dat de reportage gebruik maakt van een fictief personage, en dat er geen verwarring met een bestaande persoon mogelijk is". De redactie van Koppen en hoofdredacteur Carl Voet zijn er, zo melden ze nog, "altijd van overtuigd geweest dat de reportage op een correcte manier gemaakt is en zijn dan ook tevreden dat deze zonder enige aanpassing uitgezonden wordt".

Bron: http://www.demorgen.be/binnenland/r...orden-b935928d/
Mening: Ik vind het niet meer dan logisch dat deze reportage toch uitgezonden wordt. De politierechter heeft gelijk wanneer hij stelt dat men gebruik maakt van een fictief personage en dat er geen verwarring bestaat met een bestaande persoon. Dat deze reportage nu toch wordt uitgezonden, is naar mijn mening fantastisch. Zoals ik in een vorig artikel heb vermeld, moet dit onderwerp nog eens onder de aandacht komen. We kunnen wel denken dat jongeren het allemaal zelf kunnen, toch is dit echt niet het geval. We moeten hen nog eens met de neus op de fouten wijzen. Ik denk zelfs dat een reportage niet genoeg is, dat er meer voor nodig is om dit te doen doordringen. Al is het natuurlijk zeer goed dat deze reportage om te beginnen al komt.

Laatst aangepast door S*ofie.Buyens : 9th December 2015 om 14:24.
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 12:24.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.