actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > BELGIË > Sociaal-economisch
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 27th September 2014, 08:32
A*ron.Simsek A*ron.Simsek is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Feb 2014
Locatie: Vosselaar
Posts: 101
Homans zet in op verhuurders

Vlaams minister van Wonen Liesbeth Homans (N-VA) wil private eigenaars aanmoedigen om hun eigendom te verhuren. 'Vroeger lag de focus van het woonbeleid te veel op de rechten van de huurders in plaats van op de rechten van de verhuurders', zegt ze in een weekendinterview met De Tijd. 'Ik wil verhuurders meer zekerheid geven, bijvoorbeeld via de waarborgregeling.'

Door de zesde staatshervorming is Vlaanderen nu bevoegd voor de huurwetgeving, wat Homans meer armslag geeft. De minister wil eigenaars vooral overtuigen hun woning te verhuren via de sociaalverhuurkantoren. Die kantoren verhuren een woning door aan mensen met een laag inkomen. 'De overheid kan niet eindeloos sociale woningen bijbouwen', zegt Homans. 'Als een eigenaar zijn woning via een sociaalverhuurkantoor verhuurt, krijgt hij vandaag al een financiële stimulans en de garantie van negen jaar huurinkomsten. Maar er moet meer gebeuren.' Homans denkt aan financiële stimuli zoals een renovatiepremie.

Bron: De Standaard 27/09/2014
http://www.standaard.be/cnt/dmf20140927_01290611

Mening: Het is naar mijn mening goed dat men dit probleem aanpakt. Ten tijden van nu kan een verhuurder een huurder moeilijk uit het huis zetten. Ik ken mensen waar de huurders hun huur niet meer betalen. De verhuurder kan hen niet uit het huis zetten. Ik ken andere mensen waar de huurder het huis verwaarloosde, ook deze verhuurder kon de huurder niet uit het huis zetten (zelfs niet met een gerechtelijke procedure).
De sociaalverhuurkantoren zijn in mijn ogen een goed idee. Er is zekerheid dat de verhuurder elke maand de huur ontvangt en de woning wordt na 9 jaar in dezelfde staat terug afgeleverd aan de verhuurder. Als er schade is wordt deze hersteld door de sociaalverhuurkantoren.

Laatst aangepast door A*ron.Simsek : 27th September 2014 om 08:37.
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 10:14.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.