actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > EUROPA > Cultureel-maatschappelijk
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 7th November 2015, 17:06
Elke.L*uwerysen Elke.L*uwerysen is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2014
Locatie: Merksplas
Posts: 127
Slovenië overweegt hekken bij grens

Slovenië overweegt hekken bij grens

Slovenië overweegt strengere controles en het plaatsen van hekken bij de grens om de vluchtelingenstroom door het land onder controle te krijgen. Premier Miro Cerar zei vandaag te kijken naar de mogelijkheden "als de situatie de komende dagen niet wezenlijk verandert".

Cerar zei tegen de lokale krant Vecer dat er "indien nodig" hekken komen. Dagelijks reizen er zo'n zevenduizend vluchtelingen door Slovenië naar andere Europese landen. "De komende tien dagen kunnen er tot wel 100.000 vluchtelingen komen. Dat kunnen we echt niet tegenhouden", aldus de premier.

Het land wordt overspoeld door migranten sinds Hongarije de grens met Kroatië heeft afgesloten door een hek met prikkeldraad. Veel vluchtelingen proberen nu via Kroatië en vervolgens Slovenië OOstenrijk en Duitsland te bereiken. Sinds de sluiting van de Hongaarse grens zijn in Slovenië zijn sindsdien 157.000 vluchtelingen geregistreerd. 5.600 van hen kwamen vrijdag aan, meldden de autoriteiten.

Schengenzone

Zowel Oostenrijk als Slovenië maakt deel uit van de Schengenzone, waarbinnen mensen vrij mogen bewegen. Op de grens tussen Oostenrijk en Slovenië staan daarom geen hekken hoewel beide landen dat wel willen. Daarmee wil Oostenrijk dat de toestroom van vluchtelingen ordelijker gaat verlopen.

Duitsland en Oostenrijk besloten al eerder grenscontroles in te stellen. Brussel oordeelde vorige maand dat die tijdelijke maatregel proportioneel is. De controles mogen in principe maximaal twee maanden duren.

Oostenrijk heeft inmiddels ook politiemensen naar Slovenië gestuurd om te helpen de vluchtelingenstroom in goede banen te leiden. Tsjechië, Hongarije, Italië, Duitsland, Slowakije, Spanje, en Frankrijk gaan dat ook doen.

Bron: De Morgen, 7 november 2015
http://www.demorgen.be/buitenland/s...grens-b29d0d02/

Mening: Ik vind het niet correct om grenzen af te sluiten. Deze mening heb ik al sinds Hongarije de grens met Kroatië heeft gesloten. Als Slovenië zou besluiten om ook haar grenzen te sluiten, kunnen de vluchtelingen geen kant meer uit. Ik begrijp zelfs niet waarom Slovenië dit in overweging neemt? Er komen veel vluchtelingen aan, maar door hekken te plaatsen gaan de vluchtelingen niet wegblijven. De situatie wordt alleen maar schrijnender voor de vluchtelingen.
Ik vind het wel heel goed dat andere Europese landen hun best doen om de situatie voor Slovenië controleerbaar te maken. Ze hebben eerder al om extra politiemensen gevraagd. Deze hebben ze toen ook gekregen, maar het lijkt me geen slecht idee om ze nu met de nieuwe stroom weer extra mensen toe te sturen. Dit is in ieder geval een betere oplossing dan de grenzen te sluiten vind ik.
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 04:36.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.