actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > BELGIË > Cultureel-maatschappelijk
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 13th May 2018, 15:25
Brent.T*eys Brent.T*eys is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2017
Locatie: Westerlo
Posts: 35
Jambon: "Politieacties tot probleem met transmigranten opgelost is"

Jambon: "Politieacties tot probleem met transmigranten opgelost is"

"We blijven acties voeren tot de netwerken van mensensmokkelaars uitgeroeid zijn." Dat zegt minister van Binnenlandse Zaken Jan Jambon (N-VA), in de studio van VTM NIEUWS, op de vooravond van de grootscheepse actie om Brussel-Noord 'op te kuisen'.

Morgen zal de politie acties voeren in het station van Brussel-Noord om er het probleem van transmigranten op te lossen. In het station verblijven namelijk al enige tijd transmigranten, die voor overlast zorgen.

"We moeten ervoor zorgen dat het station terug proper en netjes is", zei staatssecretaris voor Asiel en Migratie Theo Francken (N-VA) daar vorige week over. "Ik zal het woord opkuisen niet gebruiken, want dan ontstaat er hetze. Maar de problemen moeten bij de kern worden aangepakt en er moet repressief worden opgetreden.”

Gewaarschuwd

Verschillende hulporganisaties hebben de vluchtelingen gewaarschuwd voor de acties, waardoor nu heel wat van die transmigranten nu het Brusselse Noordstation net vermijden. Of de acties dan nog zin hebben? "Het zal zeker iets uitmaken, want we gaan ook naar die andere plaatsen, zoals het Maximiliaanpark", zegt Jambon.

Bij die politieactie zullen mensen aangesproken worden. "Als ze hier illegaal zijn, zal hen uitgelegd worden dat ze de asielprocedure kunnen opstarten", gaat Jambon verder. "Als ze ervoor kiezen om in de illegaliteit te blijven, zal de politie optreden."

Werk aanhouden

"Dit zal een werk zijn dat we moeten blijven aanhouden. Het is spijtig dat het nu gelekt is dat de actie morgen zal plaatsvinden, maar het beperkt zich niet tot morgen. We doen voort tot de netwerken van mensenssmokkelaars uitgeroeid zijn."

Mazen in het net

"Zolang die netwerken actief zijn, zullen ze plaatsen zoeken om die mensen neer te zetten", voegt de minister daaraan toe. "Je kan niet overal altijd alles beveiligen. We krijgen dit probleem pas onder controle als de netwerken verdwenen zijn. Die zoeken altijd de mazen in het net."

Terreurniveau niet opgetrokken na aanval in Parijs

Jambon liet ook nog weten dat er bij de mesaanval in Parijs op het eerste zicht geen link met ons land. "Het Coördinatieorgaan voor de dreigingsanalyse OCAD heeft beslist om het terreurniveau niet aan te passen", zo voegde hij eraan toe. Jambon gaf aan dat hij persoonlijk geen contact heeft gehad met zijn Franse collega, maar dat de betrokken diensten wel met elkaar in contact staan, onder meer via de verbindingsofficier.

Bron: De Standaard, 13/05/2018
Link: https://www.demorgen.be/binnenland/...st-is-b449cb37/

Mening Dr actie van Jambon is er één die gewoon niet meer kon uitblijven. Het station van Brussel diende de laatste tijd veel meer als een hotel dan als een treinstation. Ik moet hierbij ook zeer eerlijk zeggen dat wanneer ik de laatste tijd in Brussel moest zijn, ik er wel wel op lette dat ik niet in één van deze stations moest uitstappen. Dit komt puur door de grimmige sfeer die hier hangt, waardoor je je als treinpassagier niet op je gemak voelt. De laatste keer dat ik hier gewoon moest zijn, vond er vlak bij mij een redelijk hardhandige arrestatie plaats. Niemand in het station leek hier naar om te kijken. De mensen waren dit echt al gewoon geworden. De maatregelen van Jambon mogen dus wel niet langer op zich laten wachten. Er moet drastisch opgetreden worden in Brussel, maar op een constructieve manier. De mensen die hier verblijven moeten geholpen worden aan een nieuwe verblijfplaats. Hiervoor moet er niet vertrouwd worden op kleine solidariteitsacties, maar hier zou de overheid ook mee een oogje in zeil mogen houden. Ook al ben ik me er zeer goed van bewust dat de overheid dit al wel probeert te doen, maar dat dit zeer lastig is.
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 16:52.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.