actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > Vierde Macht (media)
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 16th November 2010, 13:14
Lotte.Verreijdt Lotte.Verreijdt is offline
Lotte
 
Geregistreerd op: Sep 2009
Locatie: Berlaar
Posts: 69
Google doet oproep om censuur te bestrijden

BRUSSEL - De internetreus Google doet een oproep aan de de VS en andere westerse regeringen om internetcensuur aan te pakken.
Google publiceerde maandagavond een witboek waarin het aanvoert dat internetcensuur een rem is op de wereldhandel.
Het bestrijden van die censuur zou daarom deel moeten uitmaken van internationale handelsakkoorden, vindt Google.

Volgens Google is er in 40 landen sprake van censuur, waarvan Google zelf en zijn zoekmachine een belangrijk slachtoffer zijn.

Google ontkent dat zijn oproep ingegeven is door de recente ruzie met de Chinese regering. De zoekmachine wordt in China aan banden gelegd door de overheid,
waardoor het bedrijf marktaandeel verloor aan zijn Chinese concurrent Baidu.com.
Google noemt China een voorbeeld van een land dat ‘arbitrair en onvoorspelbaar’ optreedt en drogredenen gebruikt om lokale concurrenten te bevoordelen.

Bron: De Standaard online dinsdag 16 november 2010, 12u36
DS Auteur: wdp

Eigen mening:
Ik vind het verkeerd om onjuiste informatie aan een land aan te bieden dus ik vind het goed dat google tegen de censuur ingaat.
Toen bijvoorbeeld de Chinese Liu Xiaobo die zich verzette tegen de overheersende opvattingen of beleidslijnen van China,
die in de gevangenis zat, de Nobelprijs voor de Vrede 2010 won mocht dit nog niet bekend gemaakt worden aan de bevolking anders zou er een opstand komen.
De mensen hadden volgens mij het recht om dit te weten.
Met citaat antwoorden
  #2  
Oud 16th November 2010, 17:53
Jan Cornelissen Jan Cornelissen is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2010
Locatie: Mol
Posts: 65
Hoewel het vooral kijkt naar zijn eigenbelang, is het een zeer goed initiatief van Google. Ik denkt niet dat het veel effect zal hebben. Landen zoals China hebben al eeuwen een ijzeren greep op de bevolking, en deze zullen ze niet zomaar loslaten. Maar ja, baat het niet dan schaadt het niet.
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 23:16.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.