actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > BELGIË > Mobiliteit
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 19th March 2012, 10:37
Melissa Van Ostaeyen Melissa Van Ostaeyen is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Oct 2010
Locatie: Rijkevorsel
Posts: 67
Fietser (17) uit Merksplas doodgereden

Een 17-jarige jongen uit Merksplas is zondag in de Eekhofstraat in Rijkevorsel doodgereden door een auto.

Het ongeval gebeurde vermoedelijk al even voor 19 uur. De aanrijder (25) reed daarna naar huis, maar omdat hij een verwarde uitleg gaf en zijn auto schade had, zijn de ouders van de aanrijder samen met hem de weg gaan afleggen die de twintiger had afgelegd.

Zij troffen uiteindelijk omstreeks middernacht het lichaam van de 17-jarige jongen aan in een gracht in de Eekhofstraat. De straat ligt op een omleidingsroute, maar toch had niemand de jongen opgemerkt.

De precieze omstandigheden van het ongeval zijn nog niet duidelijk.

Eigen mening: Ik vind dit verwerpelijk en schandalig. Dit ongeval is bij mij in de straat gebeurd, op geen 30 meter van mijn huis. Het was halfvasten bij ons in het dorp, en ELK jaar gebeurt er iets vreselijks. Of het nu open beenbreuken zijn, zware vechtpartijen, overvallen of steekpartijen, het is altijd iets. Het dronkenschap van deze mensen en hun rommel veroorzaakt altijd overlast, maar dat is natuurlijk niets vergeleken met voorvallen zoals dit... Afschaffen die handel. Dat zeg ik al jaren. Ik weet dat dit vreselijk naar mijn eigen leefwereld 'gekleurd' is, maar na 20 jaar in Rijkevorsel te wonen weet ik al heel goed dat halfvasten de dag is waarop ik zorg dat ik niet thuis ben.

bron: www.gva.be
Met citaat antwoorden
  #2  
Oud 19th March 2012, 11:54
Michael Van Deun Michael Van Deun is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2010
Locatie: Zoersel
Posts: 396
Fietser (17) uit Merksplas doodgereden

Dergelijke berichten vind ik echt verschrikkelijk en super eng, zeker omdat het tegenwoordig zo vaak voorkomt in de media. Het gaat vaak om jongeren en kinderen die het slachtoffer worden, dat vind ik nog het meest onaangename. Krijg dergelijke berichten maar weeral thuis als ouder, familie, vrienden, partner, ...
Ik vind dan ook dat hier eigenlijk in het algemeen wat meer aandacht aan besteed moet worden. Deze berichten worden eigenlijk in de doofpot gestoken voor bijvoorbeeld het busdrama. Ik vind dit natuurlijk ook zeer jammer en ik leef mee met iedereen die hiermee te maken heeft, maar het wordt zodanig opgeblazen en overdreven dat andere berichten hiervoor opzij geschoven worden. In dit geval wordt de nagedachtenis van deze jongen teniet gedaan, terwijl deze problematiek veel langer voorkomt dan het busdama! Beide spijtige zaken, maar aan het busdrama kan voorlopig nog niets gedaan worden!
Met citaat antwoorden
  #3  
Oud 19th March 2012, 17:20
henrothy.robine henrothy.robine is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2010
Locatie: beerse
Posts: 81
Schandalig is dit. Elk jaar op halfvasten wel iets. Twee jaar geleden wordt een vriend neergestoken omdat er een ruzie was om een meisje. Nu dit weer. Ik ben gisteren ook op halfvasten geweest en ik heb zeker drie grote vechtpartijen gezien. Als je met de auto bent drink je niet. Er kan altijd een ongeval gebeuren, maar ik zou niet meer in de spiegel kunnen kijken als ik weet dat iemand door mijn stomiteiten overleden is. Goed bezig mannen...
Met citaat antwoorden
  #4  
Oud 20th March 2012, 22:21
Wim.Caers Wim.Caers is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2010
Locatie: Ravels
Posts: 100
Ook ik vind dit verschrikkelijk. Het kan toch niet zijn dat je dronken achter het stuur kruipt. Spreek dan af dat iemand nuchter blijft, neem een taxi of laat een nuchter iemand je komen afhalen, wanneer je perse iets wilt drinken.
En wat ik nog erger vind, is dat ze na de aanrijding vluchtmisdrijf gepleegd hebben. Ze hebben de fietser gewoon laten liggen en zijn doorgereden. Misschien had het slachtoffer, Nick, nog geleefd als ze de hulpdiensten onmiddellijk hadden verwittigd. Maar neen, ze zijn gewoon doorgereden. Dit gaat er bij mij echt niet in. Waar zit hun verantwoordelijkheidsgevoel? Ik vraag me af of zij zichzelf nog in de spiegel durven bekijken...
Met citaat antwoorden
  #5  
Oud 20th March 2012, 22:45
EvelienE EvelienE is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Oct 2010
Locatie: Oud-Turnhout
Posts: 87
Halfvasten of geen halfvasten, dronken achter het stuur kruipen doe je niet. Wat niet in het artikel staat maar wat ik heb gelezen in de krant is dat de jongen nog leefde. De bestuurder zou gezien hebben dat de jongen nog bewoog en is daarom doorgereden. Omdat niemand de jongeman zag liggen is hij vermoedelijk verdronken in de sloot waarin hij terecht kwam.
Ik vraag me serieus af waar het verantwoordelijkheidsgevoel van de mens is gebleven, nu is het deze jongen, enkele maanden geleden Joyce en Dorien,... Als je volwassen genoeg bent om te zuipen en auto te rijden, wees dan ook zo volwassen om je fouten toe te geven en terecht te staan voor je daden! Verantwoordelijkheid 0%, Dikke-ik: 100%...
Met citaat antwoorden
  #6  
Oud 21st March 2012, 14:03
Jens.Mangelschots Jens.Mangelschots is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2010
Locatie: Rijkevorsel
Posts: 221
Zeer erg. Maar als ik echt eerlijk ben, verwondert het mij dat er niet meer doden of gewonden vallen op halfvasten. Ik ga er elk jaar heen en ik amuseer mij er altijd. Dit jaar was ik echter later op de stoet en toen viel het me op. Ikzelf was bloednuchter, de 1500 andere aanwezigen waren dat al lang niet meer. Vechtpartijen, zatte mensen in de kant, dronken mensen die te voet of met de fiets naar huis gaan (wat ook gevaarlijk kan zijn trouwens). Ik ben zeker geen heilige en ik durf ook al eens een pint te drinken. Maar zondag viel het me op dat het er net iets over ging.

Volgens mij is het stoetje wat uit zijn voegen aan het treden en de laatste jaren is het altijd wel iets, zoals Melissa al aangaf. Ik zeg niet dat het afgeschaft moet worden. Maar meer politie en ten minste een rodekruispost zouden toch niet misstaan op een bijeenkomst van 1500 niet zo nuchtere mensen. Ik denk dat dit ook het laatste jaar was dat ik van de partij was. Het was me net iets te erg dit jaar.
__________________
"Er gaat meer boven je pet, dan er onder." - Toon Hermans
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 11:46.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.