actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > BELGIË > Sociaal-economisch
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 11th March 2010, 01:14
Véronique.Segers Véronique.Segers is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2009
Locatie: Merksplas-Turnhout
Posts: 122
Lottoverkoper terug thuis

Lottoverkoper terug thuis

datum: 11/03/2010
bron: standaard.be



Lottoverkoper Martin Daemen uit Oostende is terecht. Hij was twee dagen vermist.

Krantenboer Martin Daemen (62) was maandag spoorloos verdwenen nadat hij zich gerealiseerd had dat hij een lottobiljet niet had geregistreerd, waardoor enkele spelers 73.000 euro aan hun neus voorbij zagen gaan. ‘Ik heb een fout gemaakt. En door mijn vlucht is dat probleem nog groter geworden', zegt hij nu.

Daemen was gisterenmiddag, zowat 48 uur na zijn verdwijning, nog altijd in de war. Een groep van tien spelers speelde bij hem op de lotto, slechts zes van hen betaalden voor de vorige trekking en dus speelde Daemen niet. ‘Ik heb die mensen een ondertekend deelnemingsbewijs gegeven. Er stond niet op dat er niet gespeeld zou worden als er geen tien deelnemers waren. Een van hen had op voorhand zelfs gezegd dat hij desnoods voor verschillende mensen wilde spelen. Toch heb ik het biljet niet geregistreerd. Een fout.'

Niemand zou ernaar gekraaid hebben, mocht het bewuste biljet geen geld waard geweest zijn. Maar het biljet bleek wél geld waard: 73.000 euro. Zaterdag al had Martin dat probleem ontdekt. Maar hij zweeg erover. Ook thuis. Tot twee van de betrokken klanten zich maandag meldden in de winkel. Toen die hoorden wat er gebeurd was, waren ze echt verschrikkelijk kwaad.

En Daemen sloeg op de vlucht. ‘Het probleem was zo groot dat ik het gewoon niet meer kon overzien', vertelt Martin. ‘Ik heb maandag kort voor de middag mijn jas aangetrokken, ik heb de deur van mijn winkel gesloten en ik ben beginnen wandelen. Zonder nog om te kijken. Ik had pantoffels aan. Stevige pantoffels, maar wel pantoffels. Ook dat kon mij niet schelen. Ik wilde gewoon alleen zijn. Weg van alles.'

Daemen doolde rond, te voet en met de tram, en kwam uiteindelijk in Duinkerken terecht, in Frankrijk.

Een dag lang leidde Daemen het leven van een dakloze. ‘Even heb ik met het idee gespeeld om nog door te wandelen, tot in Santiago de Compostella. Dat is iets waar ik al dertig jaar van droom. Maar tegelijk wist ik ook wel dat zoiets niet mogelijk was.'

‘Uiteindelijk heeft een sociaal werker mij ervan overtuigd om contact op te nemen met thuis, om iedereen gerust te stellen. Toen ben ik naar huis gegaan.'

Bij de Nationale Loterij hebben ze Martin Daemen voorlopig geschorst als verkoper, zegt woordvoerster Sofie Van den Bussche. ‘Een definitieve beslissing nemen we nog niet. We wachten nu eerst op het einde van het onderzoek.' Voor de spelers kan de loterij niets doen. ‘Het bewuste biljet is niet geldig. Wij kunnen dus niet uitbetalen.'

---------------------------

mening/evaluatie:

Ik snap heel goed dat de mensen (die eigenlijk een winnend lot hadden) heel kwaad zijn op Martin Daemen. Als ik in hun schoenen zou staan, zou ik waarschijnlijk ook kwaad zijn op meneer Daemen. Maar toch vind ik dat de Nationale Loterij Martin Daemen te hard aanpakt door hem voorlopig te schorsen. Iedereen kan wel eens een fout maken, dus waarom hij niet? Deze man zal veel klanten verliezen door zijn fout, en dat is al een straf op zich.

Ik snap niet dat men er trouwens zo'n groot drama van maakt dat hij 2 dagen vermist was. Dit is inderdaad erg voor zijn familie, maar moeten ze dit dan overal in de kranten zetten? Als ik zoiets zou meemaken, zou ik er waarschijnlijk ook wel even van door gaan om alles op een rijtje te zetten. Deze man kan zijn carrière denk ik wel vergeten. Iedereen kent hem nu, en iedereen weet wat hij gedaan heeft... of beter gezegd: 'vergeten' was. Laat deze man toch gewoon met rust. Hij zit al genoeg in de 'shit' om het met zo'n woord te zeggen. Maak het niet nog erger.

Ik denk dat ik 1 ding wel kan besluiten: hij zal nooit meer vergeten om een lottobiljet te registreren !!!

Laatst aangepast door Véronique.Segers : 11th March 2010 om 01:20.
Met citaat antwoorden
  #2  
Oud 12th March 2010, 14:33
Anne Van den Bosch Anne Van den Bosch is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Nov 2008
Locatie: Wijnegem
Posts: 274
Ik begrijp Véroniques mening!
De man zal inderdaad heel wat klanten verliezen, maar voor hetzelfde geld gebeurt datzelfde volgende week bij iemand anders.
Hoeveel verkopers zouden de biljetten al niet eens vergeten zijn? Maar in de meerderheid van de gevallen zal het inderdaad geen probleem gevormd hebben, omdat de kans op winnen in die gevallen zo miniem klein is.
Het is echt een super ongelukkige situatie dat deze 2 zaken zich nu toevallig te samen hebben voorgedaan.
Met citaat antwoorden
  #3  
Oud 13th March 2010, 15:00
Eveline.Vanderheijden Eveline.Vanderheijden is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2008
Locatie: Kasterlee
Posts: 88
Ik vind dat men niet kwaad moet blijven op deze man. Zijn vlucht naar de eenzaamheid en zelfs de behoefte om op bedevaart te gaan naar Santiago de Compostella getuigt van een zeer grote spijt. De man is er kapot van en heeft oprecht spijt en ik hoop dat de mensen die hun groot lot gemist hebben, dit ook zien.
Of zijn die mensen er van overtuigd dat hun leven er nu veel slechter uit gaat zien? Ze zijn er niets mee gewonnen, maar toch ook niets mee verloren...
Met citaat antwoorden
  #4  
Oud 13th March 2010, 18:40
Lien Hooyberghs
Gast
 
Posts: n/a
Moest mij dit als lottospeler overkomen, zou ik toch ook kwaad zijn op deze handelaar hoor! Geld maakt misschien niet (heel) gelukkig, maar het is wel handig meegenomen als je het hebt! 73000 euro is niet niks... Je kan er veel mee doen. Deze mens heeft een fout gemaakt, maar kan dit eigenlijk niet meer rechtzetten.

Dat de handelaar een bedevaarttocht wil ondernemen, vind ik geen goede oplossing. Wat hebben de "winnaars" van het biljet hier aan? Niets...

De man zal veel tijd nodig hebben om het vertrouwen van zijn klanten terug te winnen...
Met citaat antwoorden
  #5  
Oud 15th March 2010, 12:02
Eveline.Vanderheijden Eveline.Vanderheijden is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2008
Locatie: Kasterlee
Posts: 88
Het is veel geld en ik ben er van overtuigd dat je er veel mee kan doen. Maar deze mensen moeten inzien dat het over veel meer dan hebben van geld gaat.
Er gebeuren dingen die meer dramatisch zijn.
Het is cliché, maar wat ben je met geld als je niet met andere dingen gelukkig kan zijn?
Met citaat antwoorden
  #6  
Oud 16th March 2010, 20:36
Ivan.Verwerft's Avatar
Ivan.Verwerft Ivan.Verwerft is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2008
Locatie: Geel
Posts: 133
Goed dat hij weer thuis is. Ik denk wel dat het niet gemakkelijk moet geweest zijn voor die man. Iemand 73.000 euro kosten is niet iets wat je snel weer vergeet... Als je het van op een afstand bekijkt, versta ik de reactie van die man wel. Voor de lotto"winnaars" moeten dit daarentegen 2 lange dagen geweest zijn.
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 14:49.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.