actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > In de Marge van het Nieuws
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 16th October 2008, 19:42
Matthias Wauters Matthias Wauters is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2008
Locatie: heist-goor
Posts: 67
Thumbs up Kleuter redt moeder van mishandeling

Een vijfjarige jongen uit Luik heeft zijn moeder al vechtend gered van mishandeling door zijn vader. De 25-jarige man had ruzie met zijn vrouw, omdat zij hem verweet te roken.
Plots sloeg hij zijn echtgenote, sleurde haar met de haren over de grond en probeerde haar te wurgen. Het zoontje raakte in paniek en greep naar een mes. Hij stapte met het wapen op zijn vader af, maar liet het vlak voor diens neus vallen en deelde vervolgens enkele rake trappen uit. De vader moest daarop noodgedwongen zijn vrouw loslaten.
De politie kon de man even later inrekenen. Hij is gisterenavond doorverwezen naar het parket.

(HLN 16-10-2008)


Straf straf


Wil eerst wel iets zeggen over die vader, moeder had wel gelijk over het roken, dat is voor niets goed en die reactie van vader ook niet...

Die kleine kleuter heeft zijn vader wel tot inzicht gebracht, maar als deze echt tot moord in staat was geweest, had deze kleine er niets aan kunnen doen denk ik..??

Zo zie je eigenlijk wat die 'kleine mannekes' allemaal beseffen, dat zijn geen stoemerikskes hoor!!

En deze jongen wist ook nog wat hij moest doen om zijn moeder te helpen!!


Ik zet dit hierop omdat het in de krant in de marge met een paar regels staat.
Eigenlijk zonde voor zo'n grote daad door zo'n klein mannetje.
Met citaat antwoorden
  #2  
Oud 16th October 2008, 20:13
Barst's Avatar
Barst Barst is offline
Administrator
 
Geregistreerd op: Jun 2004
Locatie: L'burg
Posts: 16,562
Citaat:
Orgineel gepost door Matthias Wauters
Ik zet dit hierop omdat het in de krant in de marge met een paar regels staat.
Eigenlijk zonde voor zo'n grote daad door zo'n klein mannetje.
Dat is ook de exacte plaats waar dit thuishoort. Vandaar verplaatsing naar betreffende folder!
__________________
"Never argue with an idiot, they'll just bring you
down to their level and beat you with experience." (c)TB
Met citaat antwoorden
  #3  
Oud 16th October 2008, 21:04
DeygersEvelien DeygersEvelien is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2008
Locatie: Westerlo
Posts: 122
Wat een dapper ventje!
Mijn vader is een hele vriendelijke man, die voor de duidelijkheid mijn moeder nooit zoiets zou aandoen. Maar ik heb altijd een beetje schrik gehad wanneer mijn vader kwaad was. Gewoon omdat hij volwassen is, omdat hij een stuk groter is en een luidere stem heeft.
Ik vind dit ook getuigen van veel liefde voor zijn mama. Maar ik zou als kind nooit gedurfd hebben tegen mijn vader te gaan 'vechten'.
Van het deel van het mes ben ik wel verschoten! Heeft deze 5-jarige gehandeld uit paniek of wist hij bewust wat hij ging doen met dat mes? Gelukkig liet hij het net op tijd vallen. Want stel je inderdaad voor, dat hij zijn vader had gestoken? Hoe zou er dan geoordeeld worden over zijn daden? Hij is amper 5..
Maar echt, ik vind het mooi wat hij voor zijn mama allemaal zou willen doen.
Met citaat antwoorden
  #4  
Oud 17th October 2008, 15:43
Mathias Van der Sanden Mathias Van der Sanden is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2008
Locatie: Hulshout
Posts: 65
De man moet wel heel agressief zijn om voor zo'n kleinigheid zijn vrouw te wurgen. Ik vind dat de vrouw gelijk heeft, maar dat komt misschien omdat ik zelf ook tegen roken ben. Voor de duidelijkheid, ik heb niets tegen mensen die roken. Maar ik kan er niet goed tegen dat rokers de mensen die niet roken, passief laten meeroken. En roken wanneer er kinderen bij zijn, vind ik ook vreselijk. Zo worden de kinderen onrechtstreeks aangezet om later ook te gaan roken.

Anderzijds vind ik het wel knap dat de kleuter zijn moeder gered heeft. Moest hij niet tussen beide gekomen zijn, had hij misschien geen moeder meer.
Hopelijk komt het nog goed tussen de vader en de moeder zodat het kind van een goede opvoeding kan genieten.
Met citaat antwoorden
  #5  
Oud 18th October 2008, 13:08
Shana Henderieckx Shana Henderieckx is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2008
Locatie: Antwerpen
Posts: 130
Citaat:
Orgineel gepost door Mathias Van der Sanden
Hopelijk komt het nog goed tussen de vader en de moeder zodat het kind van een goede opvoeding kan genieten.


Ik denk dat zoiets niet goed zal kunnen komen. Ik kan het me nauwelijks voorstellen dat de vrouw zomaar zal kunnen vergeten dat haar man haar probeerde te wurgen.. Zoiets kun je toch echt niet goedmaken met "Terug vrienden?" of "zand erover?" Goed, iedereen verliest wel eens zijn zelfbeheersing, maar als je al iemand wil wurgen omdat die enkel maar kritiek op je rookgedrag geeft moet je je toch eens laten behandelen, vind ik persoonlijk. Ik denk ook aan het kind, dat zich enorm verward zal gevoeld hebben.. Wat moet er dan door het hoofd van zo'n vijfjarige gaan? "Ik moet mama helpen?" Natuurlijk verschiet ik er niet van dat hij meteen de grote middelen nam, zoals dat mes, dat is namelijk het enige waar je echt mee kunt dreigen en wat echt effect zal gehad hebben op een voor hem "grote mens". Maar dit getuigt tevens ook van grote afschuw t.a.v. zijn papa's daden. Dan is het zeer waarschijnlijk dat het kind zijn vader nog maar héél moeilijk zal kunnen accepteren, dus ik denk dat het beter is dat de vader niet meer in contact komt met dat gezin. Tegenwoordig kan één ouder zijn/haar kind ook perfect alleen opvoeden, hoewel ik niet ontken dat het met twee misschien beter is. In ieder geval, hierbij druk ik ook mijn respect uit voor de lef en moed van die kleine vijfjarige jongen!
Met citaat antwoorden
  #6  
Oud 20th October 2008, 12:48
Sanne Wauters Sanne Wauters is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2008
Locatie: Heist-op-den-berg
Posts: 109
Dat de vrouw haar man verweet te roken, begrijp ik best. Maar mijn vraag daarbij is dan, hoe lang rookt die man al? Als hij al van in het begin van hun relatie rookt. Waarom dan nu pas daarop reageren.
Ik vind het ook wel merkwaardig dat een jongen van vijf jaar tegen zijn vader in gaat. Hij heeft hier natuurlijk wel zijn moeder mee gered. Zij had gewoon vermoord kunnen worden voor de ogen van dat kind.
Gelukkig heeft hij wel dat mes laten vallen, ik zou me anders (net zoals matthias) de vraag stellen of dat jongentje het wel zou beseffen moest hij dat mes niet laten vallen en zijn vader vermoorden.
Met citaat antwoorden
  #7  
Oud 11th November 2008, 17:14
liesel.vertommen liesel.vertommen is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2008
Locatie: Berlaar
Posts: 64
Wat ik mij inderdaad ook afvraag is waarom die vader voor zoiets klein zijn eigen vrouw wil wurgen? Je kan dit toch ook als volwasen mensen uitpraten, niet?? Wat dat 'manneke' gedaan heeft vind ik goed. Ik vraag me af of die vader zijn vrouw echt had vermoord, moest die jongen daar niet tussen gekomen zijn.
Met citaat antwoorden
  #8  
Oud 11th November 2008, 17:16
liesel.vertommen liesel.vertommen is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2008
Locatie: Berlaar
Posts: 64
volwaSSen
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 08:26.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.