actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > BELGIË > Sociaal-economisch
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 5th December 2013, 11:17
Wouter.M*eeusen Wouter.M*eeusen is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Oct 2013
Locatie: Hoogstraten
Posts: 20
Rampjaar voor woonleningen

Tijdens de eerste negen maanden van dit jaar zijn er 102.300 woonleningen afgesloten. Dat blijkt uit cijfers van de Nationale Bank. Enkel in 2009 tijdens de bankencrisis lag dat aantal lager, schrijven Het Belang van Limburg en Gazet van Antwerpen vandaag.
Het grootste probleem is dat banken in sneltempo leningen van 30 jaar en langer afbouwen, omdat die een te groot risico betekenen, terwijl die voor jonge kopers vaak de enige manier zijn om een huis of appartement af te betalen. "In 2011 kon 39 procent van de klanten een woonlening afsluiten voor een periode van 30 jaar. Dit jaar is dat amper 16 procent", legt John Romain van Immotheker uit. "Voor jonge kandidaat-kopers is het stilaan hopeloos".

Bron: http://www.hln.be/hln/nl/942/Econom...nleningen.dhtml

Eigen mening:
Ergens snap ik de banken wel want het word inderdaad een groot risico als je een lening van 30 jaar geeft.
Maar het is ook wel echt een groot probleem aan het worden voor jonge koppels, het word gewoon onbetaalbaar. Het is enkel nog mogelijk denk ik als je kan lenen bij je ouders , maar voor sommigen is dit mogelijk maar bij anderen dan ook weer niet. En alles word ook duurder en duurder dus ik denk dat jongeren moeten leren sparen om zorgeloos door het leven te komen.
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 16:18.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.