actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > BELGIË > Mobiliteit
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 27th September 2012, 09:46
LissevM LissevM is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Oct 2010
Locatie: Oostmalle
Posts: 78
Antwerpse politie steekt kindertekening bij flitsboetes

Bestuurders die in Antwerpen geflitst worden, zullen daar voortaan niet alleen een boete voor in de bus krijgen, maar ook een kindertekening rond het thema 'verkeer'. De politie hoopt overtreders daarmee aan te zetten tot nadenken. Dat staat vandaag te lezen in de krant Het Laatste Nieuws.

In de omslag met het proces-verbaal zal ook een kindertekening steken met daarop de boodschap 'Merci om trager te rijden' én de naam van de maker.

Voor het maken van de tekeningen deed de politie eind vorig schooljaar beroep op alle kinderen uit het stedelijk basisonderwijs. Dat leverde zo'n 1.150 inzendingen op, waarvan de 450 beste in massa-oplage werden gedrukt. De politie wil de komende maanden 30.000 tekeningen versturen.

Het Belgisch Instituut voor de Verkeersveiligheid (BIVV) vindt de campagne ijzersterk. "Dit heeft impact", zegt Sofie Van Damme. Verbaliseren en ontroeren in één omslag: waarom ook niet? "De politie vangt hier twee vliegen in één klap", zegt Van Damme.

Bron: Bewerkt door: Annelies De Becker
27/09/12 - 08u42 Bron: belga.be

http://www.hln.be/hln/nl/957/Binnen...litsboete.dhtml

Mijn mening:
Het is duidelijk dat de politie de snelheidsduivels wil ontroeren door hen duidelijk te maken dat door hun gedrag, het leven van zo'n tekenaartje in gevaar komt.
Voor de bestuurders die zelf kinderen hebben, zal dit wel eens kunnen werken. Deze zouden misschien beseffen dat ze een fout hebben gemaakt en dat ze niet enkel hun eigen leven riskeren maar ook dat van anderen door hun roekeloze gedrag.

Langst de andere kant; als de bestuurders al meerdere keren te snel hebben gereden, en er telkens met een boete van af komen, denk ik niet dat een tekening echt helpt. Zolang deze mensen het geld hebben om een boete te betalen, denk ik niet dat er echt verandering in zit.

Natuurlijk kan het zijn dat anderen het helemaal niet eens zijn met mijn mening. Zelf volg ik de regels zoals het hoort, maar ik ken genoeg mensen die last hebben van een 'zware voet'.
Om nu een categorie aan te halen; jonge bestuurders hebben soms last van 'hanengedrag'. Ze willen opvallen; hierdoor brengen ze zichzelf en anderen in gevaar, maar het is ook door deze jonge Speedys dat de verzekeringskost hoger oploopt voor mensen tot en met 21 jaar.
Mensen die last hebben van dit opvallende gedrag, gaan zich volgens mij niet aanpassen omdat er een kindertekening bij de eerstvolgende boete zit.
Met citaat antwoorden
  #2  
Oud 4th October 2012, 19:43
Heleen.Mariën Heleen.Mariën is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2011
Locatie: Arendonk
Posts: 104
Naar mijn mening zal deze tekening een impact hebben op het rijgedrag van de snelheidsovertreder. Op deze manier wordt hij met zijn neus op de feiten gedrukt wat de gevolgen kunnen zijn van te snel te rijden. Als het over kinderen gaat, raakt men bij velen toch wel een gevoelige snaar, want niemand wil ten slotte de dood van een kind op zijn geweten hebben. Ik hoop dat dit effectief zijn nut zal bewijzen, want snelheidsduivels kunnen we missen als kiespijn. Ze blijven een gevaar op de baan, omdat hun remafstand steeds groter is. Zo wordt het dus moeilijker om plots voor iets of iemand te moeten remmen.
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 09:47.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.