actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > BELGIË > Sociaal-economisch
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 14th December 2013, 08:25
l*ssa.sips l*ssa.sips is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2013
Locatie: Zoersel
Posts: 81
Mayeur: "Laat RVA opdraaien voor sancties werkzoekenden"

14/12/13, 04u41 − Bron: Belga

Yvan Mayeur (PS), sinds gisteren de nieuwe burgemeester van Brussel, vindt dat de Rijksdienst voor Arbeidsvoorziening (RVA) zelf de financiële gevolgen moet dragen van het schrappen van werkzoekenden die zich onvoldoende laten activeren. Dat zegt hij in een interview met De Morgen.

"Het kan niet langer dat grote steden de factuur moeten oprapen voor het beleid dat op andere niveaus gevoerd wordt", zegt hij. "Neem de RVA. Ik heb er niets op tegen dat er sancties volgen als blijkt dat werkzoekenden onvoldoende inspanningen leveren om een job te vinden. Maar het is een beetje vreemd dat wij als stad vervolgens de financiële gevolgen moeten dragen. Laat de RVA zelf opdraaien
voor die financiële gevolgen, dat kan perfect".

Werkzoekenden die hun uitkering verliezen, komen meestal bij het OCMW terecht voor een leefloon. Mayeur: "De federale overheid
laadt te veel lasten op onze rug. Zo creëert ze zelf armoede in de stad. Ik vraag geen extra centen, ik vraag een ander beleid".
Bron: De Morgen: http://www.demorgen.be/dm/nl/989/Bi...zoekenden.dhtml
(geraadpleegd op 14/12/2013)
Mening: Volgens de burgemeester van Brussel moet de RVA opdraaien voor de financiële gevolgen als blijkt dat werkzoekenden onvoldoende inspanning leveren. Als werkzoekenden hun uitkering verliezen, gaan ze meestal naar het OCMW om een leefloon aan te vragen. Volgens Mayeur wordt zo zelfs de armoede in de stad bevorderd. Ik denk dat als deze laatste uitspraak klopt en de RVA instaat is om voor deze kosten op te draaien, het misschien niet zo'n slecht idee is om het beleid aan te passen. Als de bevordering van armoede in de stad wordt tegengehouden door te voorkomen dat werkzoekenden bij het OCMW terechtkomen, heeft de burgemeester misschien wel een punt. Dit is uiteraard de convictie van de burgemeester, maar misschien wordt deze wel doorgevoerd.
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 00:24.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.