actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > BELGIË > Sociaal-economisch
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 13th December 2013, 17:42
Caroline_Van_Tendeloo Caroline_Van_Tendeloo is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Oct 2011
Locatie: Zoersel
Posts: 118
Leerkrachten die te veel loon ontvingen moeten niets teruggeven

Leerkrachten die te veel loon ontvingen moeten niets teruggeven

188 leerkrachten die door een administratieve fout teveel loon ontvingen, mogen dat geld behouden. Dat heeft Vlaams minister van Onderwijs Pascal Smet (SP.A) beslist.
Begin deze maand bleek dat er een fout gebeurd was bij het Agenstschap voor Onderwijsdiensten. Dat agentschap betaalde vroeger achterstallige weddes uit tot tien jaar na datum, bijvoorbeeld als leerkrachten verkeerde informatie hebben verstrekt.

De nieuwe federale wetgeving terzake stipuleert echter dat het Agentschap voor Onderwijsdiensten de achterstallige lonen slechts tot vijf jaar na datum dient uit te betalen. Door de vergissing had het Agentschap toch achterstallige lonen tot tien jaar na datum uitbetaald. Bijgevolg werd een terugvorderingsprocedure opgestart.

‘Onrechtvaardig’, oordeelt de Vlaamse regering en dus mogen de 188 leerkrachten het teveel aan loon dat ze kregen, behouden. Het gaat om een totaalbedrag van 400.000 euro.

Bron: http://www.standaard.be/cnt/dmf20131213_00885751

Mijn mening:
Ik ben blij dit artikel te lezen, want ik vind het dan ook niet meer dan logisch dat deze leerkrachten hun teveel gekregen loon mogen houden. De kans is groot dat dit immers al uitgegeven is en waar moet iemand ineens 50 000 euro vandaan gaan halen? Ik vind niet dat de leerkrachten zouden moeten opdraaien voor een administratieve fout waar ze niets mee te maken hebben. Het gaat natuurlijk om heel veel geld, maar laat dit een les zijn om in de toekomst zulke slordige fouten te vermijden...

Laatst aangepast door Caroline_Van_Tendeloo : 13th December 2013 om 17:48.
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 00:52.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.