actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > BELGIË > Cultureel-maatschappelijk
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 7th December 2007, 11:44
Tine Witvrouwen Tine Witvrouwen is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2007
Locatie: Herenthout
Posts: 93
Baby kortstondig ontvoerd in Hasselt

In het Virga Jesseziekenhuis in Hasselt is dinsdagavond rond 19.00 uur kortstondig een baby van enkele dagen oud ontvoerd van op de kraamafdeling van het ziekenhuis. De dader werd opgespoord.

Een vrouw van in de veertig die op wandelafstand van het ziekenhuis woont, kon dankzij de alertheid van de medewerkers van het ziekenhuis al na een uur opgespoord worden. Ze wordt op dit moment ondervraagd door de politie.

De politie trof de vrouw in haar woning aan met de baby. Die is ongedeerd en vertoeft weer bij zijn ouders in het ziekenhuis. Dat maakten voorzitter Willem Descamps van het Virga Jesseziekenhuis en zonechef Nico Schrooten van de lokale politie van Hasselt dinsdagavond bekend op een inderhaast bijeengeroepen persconferentie in het Hasseltse Virga Jesseziekenhuis.

De ontvoerster had zich bij de moeder van de baby voorgedaan als een verpleegster en de baby meegenomen voor "een wandeling". Maar omdat de moeder het zaakje niet vertrouwde en de vroedvrouw daarover inlichtte, werden meteen de politie alsook de ziekenhuismedewerkers ingeschakeld.

De dader is ondertussen gearresteerd en wordt op dit ogenblik door de politie ondervraagd. Ze zal wellicht nog vanavond voorgeleid worden bij de onderzoeksrechter.

De directie van het ziekenhuis betreurt het incident, maar is opgelucht dat alles een snelle en goede afloop kende. Uit respect voor de privacy van de ouders van de baby werden geen verdere gegevens omtrent hun identiteit verstrekt. Zij zijn naar verluidt zeer aangegrepen door het hele gebeuren.

In de wandelgangen was nog te horen dat de ontvoerster een patiënte van het ziekenhuis was. Maar noch de directie, noch de politie konden dit bevestigen

4/12/2007 Bron; Gazet van Antwerpen



07/12 “Baby stelen was fout maar ik blijf haar graag zien”

Twee dagen nadat zijn vrouw een baby ontvoerde uit het Virga Jesseziekenhuis is de Hasseltse stadsbeiaardier René Vanstreels nog altijd zwaar onder de indruk van wat er gebeurde.

“Wat Mireille gedaan heeft, kan absoluut niet. Maar ze is en blijft voor mij een fantastische vrouw. Die wens om samen een kind te hebben, spookte constant door haar hoofd. Ik geloofde dat ze zwanger was. We hadden zelfs een naam voor ons kindje. Ik kan ondanks alles niet kwaad zijn op haar. Ik heb vooral medelijden en hoop dat ze haar in Munsterbilzen echt kunnen helpen.”

Zijn 42-jarige echtgenote - die hem had verteld dat ze zelf zwanger was - ontvoerde dinsdag een baby van drie dagen oud uit het Virga Jesseziekenhuis. De vrouw en het (ongedeerde) kind werden snel door de politie opgespoord

Bron; GvA
Met citaat antwoorden
  #2  
Oud 7th December 2007, 11:46
Tine Witvrouwen Tine Witvrouwen is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2007
Locatie: Herenthout
Posts: 93
Verschrikkelijk, maak het maar eens mee! Een vrouw die binnenkomt en zich uitgeeft als verpleegster. Je vertrouwt die mensen en dan plots, komt je baby maar niet terug. Je zou van minder gek worden!
Dat die vrouw een groot psychisch probleem heeft is wel duidelijk. Een gevangenisstraf zou dus nutteloos zijn, zij heeft klaarblijkelijk psychologische hulp nodig.
Met citaat antwoorden
  #3  
Oud 7th December 2007, 15:51
Tinne Schrauwen Tinne Schrauwen is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2007
Locatie: Loenhout
Posts: 177
Verschrikkelijk

Ocharme de ouders.. Moeten we binnen x aantal tijd de baby's laten 'bewaken' opdat ze niet zouden worden ontvoerd? De vrouw zei zelf dat ze zwanger was, maar misschien is dit gewoon een schijnzwangeschap en kon de vrouw zelf geen kinderen krijgen. Toch is dit zeker geen reden om een baby te ontvoeren! Psychiatrische hulp zal zeker nodig zijn voor de vrouw.
Met citaat antwoorden
  #4  
Oud 30th December 2007, 13:24
Maxime Vd Haute Maxime Vd Haute is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2007
Locatie: Herentals
Posts: 54
Man man man, hoe is het mogelijk?
Stel je voor dat dat bij jou gebeurt
Het vertrouwen zal ver zoek zijn!
En baby's in het ziekenhuis gaan bewaken, goh waar moeten we ons dan nog mee gaan bezig houden!
Met citaat antwoorden
  #5  
Oud 30th December 2007, 16:17
jessica.luyckx jessica.luyckx is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Oct 2007
Locatie: brecht
Posts: 65
Angry baby ontvoert

Ik vind dit ook heel erg voor de ouders van het baby'tje.
Maar ook voor de verpleegster die het baby’tje heeft gestolen, gelukkig kwam de moeder er op tijd achter, en waren de baby en de verpleegster snel te vinden.
Spijtig genoeg gebeurd dit wel meer, maar dan niet in het ziekenhuis. Vooral in arme landen, de baby’s worden hierna doorverkocht om later geadopteerd te worden. Dit is echt een schande. Dat mensen tot zoiets in staat zijn begrijp ik toch niet…
Met citaat antwoorden
  #6  
Oud 30th December 2007, 16:32
sofie 07 sofie 07 is offline
sofie
 
Geregistreerd op: Sep 2007
Locatie: borsbeek
Posts: 78
Tegenwoordig hoor je echt de gekste dingen. Je bent gelukkig omdat je een kind hebt en dan gaat een ander het na een paar dagen het al ontvoeren. Gelukkig lichtte de vrouw direct de vroedvrouw in. Anders had het erger kunnen aflopen.
Ik snap niet dat iemand het in zijn hoofd krijgt om de baby van een ander te stelen. Het geluk van andere mensen mag je niet zomaar afnemen.
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 16:29.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.