actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > BELGIË > Cultureel-maatschappelijk
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 29th December 2007, 17:37
Jo Dries Jo Dries is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Oct 2007
Locatie: Olen
Posts: 49
Relschoppers vallen politie aan op Antwerpse kerstmarkt

ANTWERPEN - Op de kerstmarkt in Antwerpen zijn vrijdagavond drie politieagenten lichtgewond geraakt toen ze enkele relschoppers wilden inrekenen. Vijf heethoofden hadden met glazen staan gooien vanop de ijspiste op de Grote Markt. Later deed er zich nog een tweede incident voor. De vijf werden opgepakt, maar ze mochten na verhoor weer naar huis.

Agenten die op de kerstmarkt op de Grote Markt toezicht hielden, merkten rond 22.30 uur hoe enkele twintigers vanop de ijspiste met glazen gooiden naar de omstanders. Toen de agenten hen wilden inrekenen, werd een van hen langs achter aangevallen door een vriend van de betrokkene. Ook hij werd echter overmeesterd. Het gaat om twee jongemannen van 22 en 26 jaar uit Turnhout en Antwerpen.

Enkele ogenblikken later werden agenten van de Hondenbrigade aan de andere kant van de Grote Markt door jongelui uitgedaagd. Een drietal ruziestokers stampten naar de dieren, waarop die naar hun aanvallers beten. De amokmakers van 21, 26 en 32 jaar uit het Antwerpse raakten lichtgewond.

De vijf jongelingen werden meegenomen naar het bureau, maar mochten na verhoor weer naar huis. Drie politieagenten raakten lichtgewond bij de incidenten.

Op de kerstmarkt in Antwerpen zijn de voorbije weken al meerdere schermutselingen geweest. De betrokkenen hebben vaak te diep in het glas gekeken. ivb

www.standaard.be
Met citaat antwoorden
  #2  
Oud 29th December 2007, 23:41
stephanie.engelen stephanie.engelen is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2007
Locatie: Nijlen
Posts: 78
Waar is dat respect toch? Ook na een paar glaasjes en jenever of glühwein vind ik het overbodig om met glazen naar omstanders te gooien of om naar dieren te stampen. Zeker twintigers moeten wel beter weten.
Toevallig was ik de dag ervoor, donderdag, even op die kerstmarkt. Het is er zo gezellig maar tegelijkertijd brengt een kerstmarkt wel eens rel met zich mee. Dit meestal door de alchohol en haast niet te vermijden. Gelukkig waren de agenten snel ter plaatse.
Met citaat antwoorden
  #3  
Oud 30th December 2007, 17:56
sofie 07 sofie 07 is offline
sofie
 
Geregistreerd op: Sep 2007
Locatie: borsbeek
Posts: 78
Ik ben ook al op de kerstmarkt geweest en vind het altijd gezellig en leuk. Ik snap gewoon niet dat er mensen zijn die dan de kerstsfeer willen verpesten. Ik denk dat iedereen toch naar daar gaat met de bedoeling om plezier te maken. Als mensen aanvallen hun manier is van plezier maken, dan moeten ze dat maar bij elkaar doen.
Door die mensen moeten er meer politieagenten patrouilleren. Dit maakt de kerstmarkt toch niet gezelliger.
Ik vind dat mensen die anderen aanvallen maar thuis moeten blijven.
Met citaat antwoorden
  #4  
Oud 30th December 2007, 18:57
wim leenaerts's Avatar
wim leenaerts wim leenaerts is offline
Prime Integrator
 
Geregistreerd op: Nov 2004
Locatie: Beerse city
Posts: 1,633
Ik was op die bewuste avond zelfs nog op de kerstmarkt.
Maar aangezien we nog naar de film van 22.15u zijn geweest heb ik dit 'gemist'.
Toevallig stond er toen op de piste iemand van Turnhout die ook bij ons naar school is geweest (Balo). Zou het?
__________________
"De jeugd van tegenwoordig houdt alleen maar van luxe, heeft slechte manieren en veracht de autoriteit.
Zij heeft geen respect voor oudere mensen. De jeugd verpraat de tijd terwijl er gewerkt moet worden, schrokt bij de maaltijden het voedsel naar binnen, legt de benen over elkaar en tiranniseert de ouders..."
- Socrates, 2400 jaar geleden... -
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 23:25.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.