actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > BELGIË > Sociaal-economisch
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 8th November 2017, 12:59
Romy.L*ntermans Romy.L*ntermans is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2015
Locatie: Mol
Posts: 79
Klanten van Bol.com krijgen niet het goedkope flesje parfum waarop ze hadden gehoopt

Bol.com zette flesjes parfum per ongeluk veel te goedkoop in het uitstalraam. Het bedrijf zal die flesjes niet leveren.

De bekende webwinkel Bol.com plakte dit weekend verkeerde prijzen bij geurtjes van onder meer Burberry, Hugo Boss en vooral Yves Saint Laurent. Zo vond je er flesjes 50 milliliter Black Opium van Yves Saint Laurent voor 32,40 euro, terwijl de adviesprijs bijna 100 euro is. Vele honderden mensen bestelden de flesjes.

Volgens Bol.com was er sprake van een "kennelijke vergissing". Klanten moesten begrijpen dat het om een fout ging. Want, zegt de woordvoerder, op dezelfde webpagina waar de 50 milliliter-flesjes van Black Opium te vinden waren, stonden ook flesjes van 30 milliliter te koop. "Die kosten al 65 euro, dus iedereen kan dan weten dat 32,40 euro voor 50 milliliter een fout is." Een paar honderd klanten kregen uit voorraad geleverd en mogen hun goedkope parfum houden. Toen de voorraad op was, staakte Bol.com de levering.

Het komt vaker voor dat winkels een verkeerde prijs op hun product plakken. Onlangs was een hoogslaper van Leen Bakker - normaal 319 euro - even te koop voor 24 euro. In korte tijd werden er 61.000 van besteld. Als Leen Bakker de bedden voor die prijs zou leveren, zou dat een verlies opleveren van 9 miljoen. De rechter oordeelde in kort geding dat de klanten konden weten dat het een fout was.

Maar of dat ook zo is als een product voor eenderde van de 'adviesprijs' wordt aangeboden, is minder duidelijk. In 2006 bood website Otto per ongeluk een tv ter waarde van 800 euro aan voor 99 euro, en de rechter gaf Otto gelijk: er hoefde niet te worden geleverd. Een paar jaar later bood Neckermann tv's van 600 euro aan voor 347 euro. Neckermann was wel de pineut en moest de tv's voor die prijs leveren. Het kostte het bedrijf 50 duizend euro.

Bol.com wil de kopers die misgrepen tevreden stellen met een cadeaubon van tien euro.

BRON: De morgen 07/11/2017 https://www.demorgen.be/economie/kl...hoopt-b2679a91/

EIGEN MENING: Het is begrijpelijk dat er veel mensen de parfums bestelden aan die lage prijs. Je zou gek zijn moest je dat zelf niet doen. Ik vind het wel verkeerd van Bol.com dat ze zeggen dat ze de parfums niet krijgen voor die prijs omdat iedereen weet dat het om een fout gaat. Daar denk ik juist dat het verkeerd zit. Niet iedereen weet volgens mij dat het om een fout gaat, want op internet worden er vaak enorm veel promoties gedaan en wie weet was dit er ook één. Ik begrijp natuurlijk wel dat ze die parfums niet voor die prijs kunnen geven. Toch vind ik dat ze iets meer konden doen dan een waardebon van 10 euro geven.
Ik vind het ook fout van de site dat er verkeerde prijzen op de site stonden. Tegenwoordig zijn er enorm veel mensen die online shoppen en de meeste websites hebben elke moment vele bezoekers, wanneer er dan zo een fout opkomt gaat het snel mis. Er moet dus meer controle komen op de prijzen van de artikels en hoe die online komen.

Laatst aangepast door Romy.L*ntermans : 8th November 2017 om 13:06.
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 00:36.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.