actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > EUROPA > Cultureel-maatschappelijk
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 4th April 2008, 19:50
jan van hoogten jan van hoogten is offline
jan
 
Geregistreerd op: Sep 2006
Locatie: Heist op den berg
Posts: 97
Duitsers zijn meest geliefd

Duitsers zijn meest geliefd

Duitsland krijgt de titel van meest geliefde land ter wereld. Dat is het resultaat van een enquête van de BBC, die 17.000 mensen ondervroeg. Uit een andere rondvraag bleek dat Berlijn de gelukkigste inwoners heeft.

Duitsland voert een lijst van 14 landen aan. Ongeveer 56 procent vindt dat het land een positieve invloed heeft op de wereld. Vooral Italianen, Spanjaarden en Portugezen zijn erg te spreken over Duitsland. Turken en Egyptenaren delen die mening dan weer niet.

Ook de hoofdstad Berlijn krijgt een goed rapport. Dat blijkt uit een peiling van het milieubedrijf Veolia Environment. De inwoners van de stad zijn er gelukkiger, minder eenzaam en minder anoniem dan elders.

Uit de rondvraag blijkt ook dat de Verenigde Staten winnen aan populariteit, maar het land moet nog altijd naties zoals Rusland, Noord-Korea en Iran laten voorgaan. ivb

Commentaar:

Toch wel straf vind ik. Net een land met één van de gruwelijkste geschiedenissen in europa. Ik zeg wel niet dat de huidige bevolking daar voor moet opdraaien maar toch. Verder gun ik het ze wel. Ik ben ook gelukkig met onze België dus.
Met citaat antwoorden
  #2  
Oud 6th April 2008, 20:50
Véronique.Geudens Véronique.Geudens is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2006
Locatie: Vorselaar
Posts: 248
Loyaal en onvriendelijk?!

Het is niet omdat er gruwelen zijn gebeurt aan het begin van de vorige eeuw dat de mensen in Duitsland niet vriendelijk of geliefd kunnen zijn. Ter vergelijking met Fransen of Spanjaarden die eerder arrogant zijn en waar er misschien iets minder gruwel is geweest. Alhoewel de Spanjaarden gruwelijk zijn geweest in Centraal -en Zuid-Amerika en ondertussen ook al veel te verduren hebben gehad met ETA, ...
Oké, niet iedereen is even vriendelijk en loyaal, maar komt dat niet in elk land voor?
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 04:45.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.