actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > EUROPA > Cultureel-maatschappelijk
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 23rd December 2007, 12:42
dorien.claes dorien.claes is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2007
Locatie: Pulderbos
Posts: 71
Rokers staan niet langer in de kou

Is dit dé oplossing voor rokende koukleumen? Als je niet meer binnen mag roken in de horeca, maar het te koud vindt om met je sigaret naar buiten te gaan, kan het ook op deze manier...

Gat in de markt
Restauranteigenaar Michael Windisch uit het Noord-Duitse Goslar wendde al zijn creativiteit aan om een mouw te passen aan het rookverbod dat geldt in restaurants en cafés. Hij liet namelijk een gat kappen in de muur van zijn zaak. Rokers kunnen er hun hoofd doorheen steken zodat ze niet in de vrieskou hoeven te staan om een sigaretje te roken.

Smoking point
Windisch heeft zijn geniale vondst 'smoking point' genoemd. Ongetwijfeld een extra troef voor zijn restaurant Malermeister Turm. (eb)

www.hln.be
20/12/07 17u24

Ik denk niet dat het echt een succes gaat zijn. Ik denk niet dat veel mensen met hun hoofd en armen buiten willen hangen. Volgens mij is het niet echt praktisch. Noch voor de rokers, noch voor de restauranthouders, deze laatste moeten dan heel veel gaten in hun muren gaan maken, want één plaats zal wel niet genoeg zijn, dan komt er een heel lange rij. En door die gaten in de muur gaat de warmte toch ook weg?
Geen gat in de markt volgens mij.
Met citaat antwoorden
  #2  
Oud 26th December 2007, 13:48
Lennart Lennart is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2007
Locatie: Heist-op-den-Berg
Posts: 93
Ik denk evenwel niet dat het een gat in de markt zal worden. Het is niet echt tof voor mensen om hun hoofd en armen buiten te steken.
En is dat gat eigelijk afgesloten van de andere mensen of komt de koude er gewoon door naar de andere mensen??
Met citaat antwoorden
  #3  
Oud 26th December 2007, 17:01
Natasja_dc Natasja_dc is offline
Natasja
 
Geregistreerd op: Sep 2007
Locatie: Halle-Zoersel
Posts: 73
Ik vind dit ook geen ideale uitvinding. De meeste mensen zullen het inderdaad debiel vinden om met hun hoofd buiten te gaan hangen om een sigaret te roken.

Ook de warmte van het restaurant zal volgens mij niet echt in het gebouw blijven op deze manier. Een hoge rekening voor de uitbater.

Voor de uitvinder van dit 'gat' zou het wel eens veel kunnen opbrengen. Volgens mij zijn er veel mensen die dit gat willen komen bekijken. Het heeft waarschijnlijk wel een lachwekkend effect voor de mensen die voorbijlopen.

Goed geprobeerd maar gebuisd!
Met citaat antwoorden
  #4  
Oud 26th December 2007, 18:29
Dorien.Van.Gorp's Avatar
Dorien.Van.Gorp Dorien.Van.Gorp is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2007
Locatie: Tielen
Posts: 46
het idee alleen al is lachwekkend :d
Volgens mij is het dan beter dat ze een rook kamer maken dan moet niemand in de kou gaan staan en moet er ook geen gat in de muur
Met citaat antwoorden
  #5  
Oud 30th December 2007, 12:55
Maxime Vd Haute Maxime Vd Haute is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2007
Locatie: Herentals
Posts: 54
Mmm, toch niet zo'n goede uitvinding vind ik.
Ik denk ook niet dat er veel mensen met hun hoofd buiten willen hangen.
Ze zullen nog een andere oplossing moeten verzinnen of gewoon stoppen met roken!
Met citaat antwoorden
  #6  
Oud 30th December 2007, 13:13
Philip_Huygelberghs Philip_Huygelberghs is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2007
Locatie: Nijlen
Posts: 76
Stoppen

Inderdaad, stoppen is nog steeds de beste oplossing. Het is inderdaad een oplossing, gaten in je zaak maken, of het een ideale oplossing is betwijfelik sterk. Maar waarom niet, als het succesvol is voor de man zijn zaak . Ik ben al blij dat roken op de meeste openbare plaatsen cordaat geweerd wordt.

Cheers!!
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 17:12.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.