actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > BELGIË > Sociaal-economisch
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 25th May 2016, 13:20
IlonaC*abbe IlonaC*abbe is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2014
Locatie: Tremelo
Posts: 122
Online shoppen spaart niets uit

Ketens rekenen in webshop doorgaans dezelfde prijs aan als in 'stenen' winkel

Uw slag slaan in de webshop? Zo simpel is dat niet. Want de prijs voor dat mooie paar schoenen of die nieuwe televisie ligt op het internet zelden lager dan in de stenen winkel. "En toch blijven mensen ervan uitgaan dat het online goedkoper is."

Bijna de helft van de Belgen heeft de afgelopen drie maanden online gewinkeld. Omdat het zondag was, bijvoorbeeld, of omdat ze geen zin hadden om naar de stad te gaan. Maar vaak ook omdat zij verwachtten dat ze in een webshop minder zouden moeten betalen voor hetzelfde paar schoenen of die nieuwe jeansbroek. Die gedachte slaat econoom en prijzenexpert Alberto Cavallo (Massachusetts Institute of Technology) nu aan diggelen.....

Bron: http://www.demorgen.be/economie/onl...s-uit-bc66bb17/

Eigen mening: Zelf dacht ik ook dat online shoppen in vele gevallen goedkoper was. Dit is een logische redenering, want online shops hebben minder kosten omdat ze geen pand moeten betalen. Minder kosten = goedkopere prijzen. Blijkbaar is dat toch niet het geval. Daar ben ik wel blij om. 'Stenen' winkels hebben het de laatste jaren erg moeilijk om te overleven door de concurrentie van de online winkels. Het zou nog moeilijker zijn als deze online winkels ook veel scherpere prijzen konden aanbieden. Langs de andere kant vind ik concurrentie geen slecht gegeven. Winkels zijn verplicht te innoveren om te overleven, wat de consument ten goede komt.
Met citaat antwoorden
  #2  
Oud 25th May 2016, 20:28
Laurence.D"eckers Laurence.D"eckers is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2014
Locatie: Hulshout
Posts: 138
Voor mij is online winkelen enkel nodig wanneer ik iets moet hebben en niet weer waar ik het kan kopen. Dan is het natuurlijk veel makkelijker om via het internet te bestellen, maar voor de rest vind ik het niet nodig om online te winkelen. Ik heb liever zekerheid en die zekerheid heb je enkel wanneer je je kledingstuk eerst kan passen voor je het koopt, of dan kan je raad vragen aan een verkoper. Ik vind het ook niet meer dan normaal dat je online evenveel betaald, ik zou zelfs denken dat je meer moet betalen door de verzendingskosten.
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 07:47.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.