actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > BELGIË > Sociaal-economisch
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 5th December 2015, 22:33
Joël.vxngorp Joël.vxngorp is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Oct 2015
Locatie: Morkhoven
Posts: 27
Kaap van 3 miljoen komt in zicht voor Rode Neuzen Dag

Artikel: Vanavond sluiten VTM, Qmusic en Belfius de Rode Neuzen-actie af met een slotshow. De goeddoelactie zamelt geld in om jongeren met psychische problemen te helpen. Voorlopig staat de teller al op 2.853.610 euro.

Het concert van Koen Wauters en Jonas Van Geel ten voordele van de Roden Neuzen Dag in de Antwerpse Lotto Arena heeft 165.000 euro opgeleverd. Minister van Volksgezondheid Maggie De Block stortte 25.000 euro. Bij Qmusic kwamen al meer dan 200.000 sms'jes binnen, goed voor 200.000 euro.

Er werd ook al voor meer dan 113.000 euro gestort voor het goede doel. Daarnaast werden er 351.653 rode neuzen verkocht, dat heeft zo'n 632.975 euro opgebracht.


"We gaan echt voor een zotte avond", klinkt het bij presentatorduo Jonas Van Geel en Koen Wauters. "Hopelijk kunnen we op het einde een mooi bedrag verzamelen om jongeren met psychische problemen te helpen."

Zowat heel bekend Vlaanderen passeert de revue in de slotshow van de Rode Neuzen-actie.Rode Neuzen-actie. Het team van Safety First staat uiteraard in voor de beveiliging.

Emotionele getuigenis
Maar ook jongeren die met psychische problemen kampen komen aan het woord in de show. "Soms moet ik wenen, zonder dat ik weet waarom", zegt de 13-jarige in een pakkende getuigenis.

Eigen mening: Bijna 3 miljoen euro is een groot bedrag om te investeren in oplossingen voor jongere met psychische problemen. Er zijn veel jongeren die met psychische problemen kampen, die nergens naartoe kunnen. Zelf heb ik een vriendin gehad welke manis-depressief was. Ze kon nergens terecht omdat er een tekort was aan plaatsen in instellingen. Hierdoor is het spijtig genoeg niet goed met haar afgelopen. Toch vind ik 3 miljoen euro toch maar aan de lage kant. Als alle mensen die in Vlaanderen wonen elk 1 euro zouden storten, zouden we al aan een veel groter bedrag uitkomen, terwijl 1 euro echt niets is voor de meeste mensen.

bron:internet (http://www.hln.be/hln/nl/929/TV-Gid...n-euro-op.dhtml)
datum:5/12/15

Laatst aangepast door Joël.vxngorp : 5th December 2015 om 22:42.
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 10:36.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.