actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > BELGIË > Sociaal-economisch
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 6th December 2015, 00:21
Sam.M*rtens Sam.M*rtens is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2015
Locatie: Lommel
Posts: 55
Rode Neuzen Dag brengt 3.858.814 euro op

Rode Neuzen Dag brengt 3.858.814 euro op

De allereerste 'Rode Neuzen Dag' heeft 3.858.814 euro opgebracht. Dat werd zaterdagavond bekend gemaakt door Koen Wauters en Jonas Van Geel tijdens de grote slotshow op VTM. De opbrengst gaat integraal naar jongeren die psychologische hulp nodig hebben.

Onder het motto ‘lachen helpt’ presenteedren Koen Wauters en Jonas Van Geel zaterdagavond op VTM een liveshow in het teken van humor. Het is de apotheose van een zeven maanden durende campagne over psychische problemen bij jongeren.

Medialaan lanceerde de campagne al op 20 mei van dit jaar, vanaf september schakelde de actie een versnelling hoger en werd er geld ingezameld. Mensen of bedrijven konden bijdragen door een rode neus te kopen of een actie op te zetten.

In totaal werden 351.653 rode neuzen verkocht, goed voor zo'n 632.975 euro. Het concert van Koen Wauters en Jonas Van Geel ten voordele van de Roden Neuzen Dag in de Antwerpse Lotto Arena heeft 165.000 euro opgeleverd. Minister van Volksgezondheid Maggie De Block stortte 25.000 euro. Bij Qmusic kwamen al meer dan 200.000 sms'jes binnen, ook goed voor 200.000 euro. De Vlaamse regering stortte meer dan 861.500 door naar de Rode Neuzen-actie.

Het ingezamelde geld zal nu worden overgemaakt aan een fonds, beheerd door de Koning Boudewijnstichting, dat gebruikt wordt om initiatieven te ondersteunen die psychologische hulp aanbieden aan jongeren.

De volgende editie van de Rode Neuzen Dag zal plaatsvinden in 2017.

Bron: De Standaard, 5 december 2015
http://www.standaard.be/cnt/dmf20151205_02006702

Mening: Ik vind de Rode Neuzen Dag een erg goed initiatief. Jongeren met psychische problemen moeten beter begeleid worden. Door deze grote fondsenwerving gaan ze hopelijk de hulp krijgen die ze nodig hebben. De laatste maanden heb ik ook gemerkt dat er veel rond te doen was. Er werden heel wat evenementen georganiseerd om geld in te zamelen en er werden op veel plaatsen rode neuzen verkocht. Ik sta ervan versteld dat er meer dan 600.000 euro is ingezameld alleen maar door rode neuzen te verkopen. Het is mooi om te zien dat er tegenwoordig nog oog is voor jongeren die het moeilijk hebben.

Laatst aangepast door Sam.M*rtens : 6th December 2015 om 00:28.
Met citaat antwoorden
  #2  
Oud 6th December 2015, 17:03
Thomas.Wynants Thomas.Wynants is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Nov 2009
Locatie: Retie
Posts: 57
Over de behaalde euro's wens ik me niet uit te spreken, dit vind ik ook niet zo relevant.
Wel vind ik het totale opzet geslaagd. Over kinderen en jongeren met psychische problemen werd vroeger weinig of niet gesproken. Deze actie heeft hier een verandering in gebracht. Hopelijk zullen jongeren nu sneller durven hulp te vragen, niet beschaamd te zijn om toe te geven dat ze problemen hebben. Zo kan misschien ook eindelijk ons enorm groot sterftecijfer, bekomen door zelfdoding, een dalende trend inzetten.
Ik hoop dat dit thema ook in de toekomst de nodige (media) aandacht blijft genieten en dat onze snel evoluerende maatschappij inziet dat niet elke jongere bestand is tegen de vele druk die men hen soms wil opleggen.
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 07:55.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.