actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > BELGIË > Sociaal-economisch
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 9th March 2015, 20:55
E*len.backx E*len.backx is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2013
Locatie: Kasterlee
Posts: 131
Tieners filmen laatste uren tijdens stunts met heftruck

Tieners filmen laatste uren tijdens stunts met heftruck

Twee spelende jongeren zijn gisterenmiddag omgekomen op een leegstaande fabriekssite in Mechelen. Ze waren, met twee anderen, het terrein binnengedrongen en hadden twee vorkliften aan de praat gekregen. Daarmee raakten ze een steunpaal, waardoor een verdieping instortte.
De broers Simon en Frederic P. uit Mechelen, zeventien en achttien jaar, waren met hun elfjarig halfzusje Julie H. gisterenmiddag naar het bedrijventerrein langs het Guldendal, aan de Vaart in Mechelen, gestapt. Julies leeftijdsgenootje, Jolyn P. uit Hever, ging mee. Ze zouden wat dollen op het terrein van het vroegere Inofer Productions, een metaalverwerkend bedrijf dat een paar jaar geleden de boeken dicht deed. Sindsdien lag het terrein er wat verloederd bij.

Gisterenmiddag kregen de vier kinderen twee vorkliften aan de praat. Ze reden er rondjes mee in het leegstaande fabriekspand en filmden mekaar terwijl ze aan het racen waren. Hun filmpjes postten ze nog op Facebook, niet wetend dat ze eigenlijk hun laatste uren aan het filmen waren. Op de korte filmpjes is te zien hoe de twee broers, Frederic en Simon, beiden aan het rijden zijn terwijl één van de meisjes filmt. Ze geven plankgas met de vorkliften, maken rondjes, botsen tegen mekaar en tegen kartonnen dozen die in het pand lagen. "Ni kunnen rijden haha", schrijven ze erbij.

Even na drie uur, gisterenmiddag, weerklonk ineens een hele harde knal in het fabriekspand. Meteen gingen omwonenden kijken wat er aan de hand was, om op het terrein twee huilende tieners aan te treffen, Julie en Simon. Totaal in shock stonden die te kijken naar het puin van een volledig ingestorte verdieping. Onder dat puin lagen Frederic en Jolyn.

Het parket van Mechelen onderzoekt het tragische ongeval en wil zich voorlopig nog niet uitspreken over een oorzaak. Bronnen hadden het gisteren evenwel over een steunpaal die krakte toen één van de vorkliften draaide en de paal raakte. Zo stortte de verdieping in.


Bron: http://www.hln.be/hln/nl/957/Binnen...laar-ramt.dhtml (geraadpleegd op 9/03/2015)

Eigen mening:
Wanneer ik dit artikel las, dacht ik eerst dat het niet geschikt was voor op actualiteit.org te staan. Maar wanneer ik het verhaal op de radio uitgebreider hoorde vond ik toch dat het hier een plaats verdiende namelijk om twee redenen. Ten eerste moeten de ouders voor alle kosten opdraaien. Wettelijk gezien is dit zeer correct, maar menselijk gezien vind ik dit een zeer zware beslissing. De eigenaar wil dat alle kosten vergoed worden. Ik vind dit een onmenslievende beslissing. De pand was bedoeld om afgebroken te worden. Waarom dan nog proberen hier geld uit te slaan? De ouders hebben net twee kinderen verloren. Deze extra zorg kunnen de ouders zeker en vast missen.

Als tweede hoop ik dat deze aanleiding voor extra maatregelen zorgt. Het is niet de eerste keer dat hier ongevallen bij gebeuren. De buren van het fabriekspand hadden al meerdere kinderen hier zien spelen, maar hebben nooit gereageerd. Mensen beseffen vaak niet hoe gevaarlijk zo’n fabriekspand kan zijn. Het dorp Mechelen gaat hiervoor maatregelen treffen, maar ik hoop dat de andere dorpen zullen volgen. Mensen moeten begrijpen dat zo’n pand geen speel terrein is en de gebouwen moeten ook beter afgeschermd worden. Ik hoop dat deze gebeurtenis mensen bewuster maakt van de gevaren van zo’n panden.
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 23:14.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.