actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > BELGIË > Sociaal-economisch
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 24th February 2015, 15:36
Elke.L*uwerysen Elke.L*uwerysen is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2014
Locatie: Merksplas
Posts: 127
Welke jobs zullen als eerste door robots worden overgenomen?

Welke jobs zullen als eerste door robots worden overgenomen?

De mogelijkheden van 'Artificial Intelligence' zijn oneindig, maar experten waarschuwen ook voor mogelijke gevaren. Zo noemde miljardair Elon Musk Artificiële Intelligentie "de grootste existentiële dreiging". Statista verduidelijkt nu welke jobs het meeste risico lopen om in de toekomst te worden overgenomen door robots.

Met de hulp van data van Deloitte kwam Statista tot de volgende resultaten. Administratieve functies lopen het meeste gevaar om te worden ingepalmd door robots. Volgens Deloitte verdwenen sinds 2001 in Londen 32.900 adiministratieve jobs omwille van technologische vooruitgang. Ook boekhouders zouden wel eens kunnen vrezen voor hun job in de toekomst, 30.100 jobs in accountancy verdwenen al in Londen.

Ook baliemedewerkers, archivarissen en reisagenten worden bedreigd door technologie. Daarnaast worden zelfs sales-agents, bibliothecarissen en verzekeringsmakelaars in de toekomst misschien overbodig.

Bron: De Morgen, 24 februari 2015
http://www.demorgen.be/economie/wel...nomen-a2230074/

Mening: Ik ben voor technologische vooruitgang, maar niet wanneer het gaat om technologische vooruitgang waarbij banen geschrapt worden. In dit geval gaat het daar wel over, ik vind dat absoluut geen goed idee. We leven momenteel in een maatschappij waarbij er een hoge werkloosheidsgraad is. We kunnen beter op zoek gaan naar maatregelen waarbij we jobs kunnen creëren. Op die manier kan ook de levensstandaard van werkloze mensen opgekrikt worden. In dit artikel gaat het vooral over de vervanging van administratieve medewerkers. Ik begrijp niet waarom ze deze mensen zouden vervangen? Zij hebben vaak contact met klanten en leveranciers, dit kan je toch moeilijk een robot laten doen? Naar mijn mening kunnen ze beter de jobs behouden en zoeken naar een manier om meer jobs te creëren.
Met citaat antwoorden
  #2  
Oud 1st March 2015, 16:28
Sofie.DeWolf Sofie.DeWolf is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Oct 2011
Locatie: Nijlen
Posts: 1,020
Welke jobs zullen als eerste door robots worden overgenomen?

We kunnen er niet meer onderuit. De technologie is al zover gevorderd dat het jobs kost. Technologie is nodig om alles makkelijker en overzichtelijker te maken. Technologie is nodig om dingen te ontdekken, om zaken uit te vinden. Technologie is iets van deze tijd, maar we mogen er niet in overdrijven. Net zoals Elke ben ik niet gediend met het feit dat er jobs sneuvelen door de aanwezigheid van robots. Werkloosheid is een groot probleem in Europa, waarom zouden werkgevers dan nog extra jobs wegnemen en een robot al het werk laten doen. Op het eerste zicht lijkt een robot makkelijker en goedkoper dan een werkkracht. Toch kijk ik hier anders tegenover. Een robot kan makkelijker zijn omdat het niet kan klagen over de werkdruk en dergelijke. Langs de andere kant zal een robot zich nooit slecht kunnen voelen voor het feit dat hij een job slecht uitvoerde. Een boze werkgever kan wel uitvliegen tegen een robot, maar hij zal geen antwoord krijgen. Een robot doet wat hij kan, maar zal nooit beter zijn best doen dan in het begin van zijn werkperiode. Robots verslijten, net zoals werknemers ouder worden. Als we naar het financiële plaatje kijken zijn robots wel goedkoper. Je moet geen loon uitbetalen aan robots en een pensioen hoeven ze ook niet. Aan de andere kant verbruiken ze wel energie en moeten ze onderhouden worden. Werklozen zullen eveneens een uitkering moeten krijgen. Hoe meer robots er ingezet zullen worden, hoe meer werklozen. De overheid zal dus meer uitkeringen moeten voorzien. Of het uiteindelijk echt goedkoper zal zijn ... daar heb ik mijn bedenkingen bij.
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 22:25.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.