actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > BELGIË > Cultureel-maatschappelijk
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 28th November 2012, 07:59
D*de.Ooms D*de.Ooms is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2012
Locatie: Balen
Posts: 132
‘Dronken ouders krijgen kinderen niet meer mee uit de opvang'

Ik snap om te beginnen al niet welke ouder zijn kind dronken gaat afhalen. Dat deze kinderopvang hier iets aan probeert te doen vind ik heel goed. Het zou zo in elke kinderopvang moeten zijn.
Bijgesloten Bestanden
Bestandstype: docx Dronken ouders krijgen kinderen niet meer mee uit de opvang.docx (17.4 KB, 13x gelezen)
Met citaat antwoorden
  #2  
Oud 28th November 2012, 11:29
Ingeborg.Pecqueur Ingeborg.Pecqueur is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Oct 2011
Locatie: Geel
Posts: 74
Ik vind dit een heel goed initiatief. Ik hoop echt dat veel opvangen dit voorbeeld gaan volgen. Het is echt veel veiliger voor kinderen. Bijna de helft van de ongevallen gebeuren doordat de bestuurder te veel heeft gedronken.
Met citaat antwoorden
  #3  
Oud 28th November 2012, 17:19
sarah.schrauwen sarah.schrauwen is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2010
Locatie: Brecht
Posts: 109
Het is een goed idee dat de crèche de kinderen op deze manier wil beschermen, maar het blijft slechts een kleinschalige maatregel. Daarnaast kan de kinderopvang de ouders niet verbieden dat zij hun kind meenemen, ze kunnen het enkel voorstellen, zoals het reeds in het artikel vermeld wordt. De invoering van deze manier van werken zou meer effect kunnen hebben als dit ook in andere crèches van toepassing is. Daarnaast kan men deze maatregel misschien wél officieel of wettelijk maken, zodat het niet enkel een voorstel is, maar wel degelijk een verbod, zodat dronken ouders hun kind niet in gevaar kunnen brengen. Aan de andere kant zou dit natuurlijk nog steeds niet de wortel van het probleem wegnemen, namelijk dat blijkbaar sommige ouders hun verantwoordelijkheden niet serieus nemen. Met deze 'verantwoordelijkheden' bedoel ik ten eerste hun eigen kind. Ik begrijp niet hoe je het als ouder in je hoofd kan halen om je kind dronken op te halen! Ten tweede verwijs ik ook naar hun verantwoordelijkheid als weggebruiker. Het respecteren van de verkeersveiligheid is ver te zoeken als je dronken achter het stuur kruipt... Naar mijn mening is het reeds een goede maatregel, maar het zal de werkelijke en achterliggende problemen niet stoppen.
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 05:15.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.