actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > BELGIË > Politiek
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 6th October 2015, 12:16
toni.v*ntendeloo toni.v*ntendeloo is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2015
Locatie: Poederlee
Posts: 20
'Welk nut heeft betogen nog?'

Protestacties van morgen lijken niet zoveel volk op de been te brengen, omdat regering-Michel toch niet inbindt


1 Een grote algemene staking die in december vorig jaar het hele land platlegde, wordt dit keer niet verwacht. De mobilisatie verloopt veel moeilijker. ©Bas Bogaerts
7 oktober wordt ofwel het sluitstuk dan wel een nieuw begin van de protestacties tegen de regering-Michel I. De gemeenschappelijke vakbondsbetoging van woensdag heeft dan ook veel weg van een lakmoesproef.

Morgen is het weer zover. Een nationale betoging zal door de straten van Brussel trekken. En amper twee dagen later ligt het spoor alweer plat in Brussel. Eén jaar zit de regering-Michel I in het zadel, en dat grijpt het gemeenschappelijk vakbondsfront aan om hun ongenoegen te laten blijken over de besparingsmaatregelen van wat zij een asociale horror-regering noemen. Het is ook bijna één jaar geleden dat de vakbonden - een beetje tot hun eigen verbazing - zo'n 120.000 mensen konden mobiliseren om naar de hoofdstad af te zakken.
De Morgen 6/10/15

eigen mening:
Ik zie het nut niet goed in van de stakingen. De situatie wordt zo alleen maar moeilijker. Deze staking erbij gaat het zeker niet veranderen. Ik vind het ook niet nodig om andere mensen hiermee te betrekken: door het openbaar vervoer niet meer te laten rijden. Als ze toch willen laten merken dat ze niet akkoord zijn met het huidige bewind zullen ze dit op een andere manier moeten doen.
Met citaat antwoorden
  #2  
Oud 10th October 2015, 14:12
D*an.Yskout D*an.Yskout is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2013
Locatie: Hallaar
Posts: 135
Ik vraag dan aan u: Hoe moeten ze het dan wel laten zien?

Democratie stopt niet na de verkiezingen. Democratie blijft doorlopen. Het is niet dat omdat iemand was overtuigd door enkele partijpunten dat hij na een jaar niet mag veranderen van mening.

Ik vind persoonlijk het staken een zeer goed initiatief. Veel mensen laten merken dat ze het niet eens zijn met de volgens hen 'oneerlijke' besparingen. Het is vooral spijtig dat de regering niet naar deze boodschap wil luisteren. Er is, sinds het einde van de tweede wereldoorlog, nog nooit zo'n grote protestacties geweest als in 2015 en toch denkt de regering nog steeds dat ze goed bezig zijn.

Wat mij vooral ergert is de rol van de media in dit verhaal. Het enige dat we weten is dat de treinen weer staken en dat de reiziger de dupe is. Waarom de treinen staken is weeral zo goed als nergens vermeld. Natuurlijk gaan de mensen dan zeggen 'Ze zullen een verlengd weekend willen'. We krijgen nog maar één kant te zien zonder de andere te zien. Ik zeg zeker niet dat ik het eens ben met de stakingen van de treinen, maar ik vind het schandalig dat we enkel maar één kant van het verhaal mogen horen.
__________________
When the rich rob the poor, it's called business. When the poor fight back, it's called violence...
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 03:42.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.