actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > MILIEU / GEZONDHEID / MENSENRECHTEN > Gezondheid
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 13th April 2012, 16:09
Sabrina Claesens Sabrina Claesens is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2011
Locatie: oud-turnhout
Posts: 65
Obesitas vergroot risico op dementie

Obesitas vergroot risico op dementie

Te dikke mensen hebben meer kans om vroegtijdig dement te worden. Dat is de conclusie van de Wereldgezondheidsorganisatie.

Vandaag lijden wereldwijd zo'n 35,6 miljoen mensen aan dementie. Tegen 2040 zal dat aantal verdrievoudigd zijn. Niet alleen de vergrijzing ligt aan de basis van die hallucinante cijfers, ook het feit dat steeds meer mensen obees zijn veroorzaakt een hoger dementiecijfer. Die mensen hebben namelijk een vergroot risico om op relatief vroege leeftijd te gaan dementeren. Momenteel kampt de helft van de Belgen met overgewicht
(bron: http://www.gva.be/nieuws/wetenschap...dementie-2.aspx)

Mening: Als ik dit artikel lees dan rijzen er bij mij een hoop vragen. Ik ken persoonlijk ook een hoop mensen die dementerend zijn en dit zijn geen mensen die aan obesitas lijden. Dan vraag ik mij af hoe ze de conclusies hebben getrokken van hun onderzoek. Elke week komen er wel nieuwe dingen in de krant over zaken die je best niet kunt doen omdat ze de één of andere rare ziekte tot gevolg kunnen hebben. Meestal geloof ik wel wat ze dan schrijven, maar hier heb ik toch twijfels bij. Het is ook een super klein artikel met heel erg weinig uitleg waardoor dat je dus niet kunt afleiden hoe ze tot de conclusie zijn gekomen.
Met citaat antwoorden
  #2  
Oud 14th April 2012, 00:26
lien.debusser lien.debusser is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2010
Locatie: Geel
Posts: 94
Ik begrijp de bedenking van Sabrina volledig bij onderstaand artikel. Het is inderdaad een kort artikel waar weinig informatie naar voren komt.

Enkele feiten die wel de moeite zijn om hieruit te onthouden zijn dat 35,6 miljoen mensen aan dementie lijden en dat tegen 2040 dat aantal verdrievoudigd zal zijn.
Gegevens die er toch op wijzen dat dementie, jammer genoeg, erg veel voorkomt en nog meer zal voorkomen.
Bovendien wordt er in het artikel op het einde ook nog vermeld dat de helft van de Belgen kampt met overgewicht. Tevens ook een gegeven dat geen positief licht werpt op ons Belgen.
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 00:59.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.