actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > BELGIË > Cultureel-maatschappelijk
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 31st October 2013, 15:32
J*yce.Verresen J*yce.Verresen is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2013
Locatie: Rijkevorsel
Posts: 25
Stiefvader van mishandelde peuter blijft aangehouden

De stiefvader van Clia, de baby van 20 maanden die maandagavond overleed, moest donderdagochtend voor de raadkamer verschijnen in Aarlen. Zijn advocaat, Marc Kauten, vroeg er om zijn vrijlating. De raadkamer heeft echter de aanhouding van de verdachte bevestigd.

De stiefvader wordt beschuldigd van opzettelijke slagen en verwondingen met de dood tot gevolg zonder de intentie tot doden, alsook van het mishandelen van het meisje. De baby overleed maandagavond in het ziekenhuis aan een hersenbloeding die werd veroorzaakt door slagen op het hoofd. De moeder is niet in verdenking gesteld in deze zaak.

Volgens de wetsdokters staat het vast dat het kindje de voorbije weken mishandeld werd, gezien de talrijke letsels die ze op het lichaam vaststelden. Ook spreken hun vaststellingen de verklaring van de stiefvader tegen dat het meisjes van de trap gevallen was.

Bron: DS, 31/10/2013

Mening: Wat voor een ouder, ook als is het een stiefouder, ben je als je dit een kind aandoet? Dit zegt meer van de stiefvader dan van het kind. Ik vind het gewoon vreselijk dat zo'n dingen gebeuren in de maatschappij. Zo'n mensen moeten ze in een gesloten instelling steken en er niet meer uit laten. Het is gewoon afschuwelijk dat een kind wordt mishandeld en daardoor sterft. Doordat de wetsdokter aantoonde dat het kind al weken lang werd mishandeld wil toch wel iets zeggen. Dat de moeder dit niet heeft gemerkt is niet logisch, zij zou toch het dichtst moeten staan bij haar kind en dit toch moeten opmerken, de vele letsels die de peuter heeft opgelopen? Ik weet niet wat de betrokkenheid van de moeder is, maar dit doet me toch grote vraagtekens stellen. Ik hoop dat dit toch wel duidelijk wordt want met dit soort vragen zit ik wel in mijn maag. En ik hoop dat er een gepaste straf wordt gegeven aan de stiefvader, want mishandeling van kinderen is echt een groot misdrijf.
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 05:09.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.