actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > BELGIË > Cultureel-maatschappelijk
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 30th October 2013, 14:34
S*rina Belmans S*rina Belmans is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2013
Locatie: Westerlo
Posts: 25
Tieners in elkaar geslagen voor smartphone

Op de Brusselse Grote Markt zijn tijdens de nacht van dinsdag op woensdag drie 16-jarige jongens het slachtoffer geworden van een gewelddadige overval door een achttal andere jongeren. Een van de drie slachtoffers werd in elkaar geslagen en een tweede zag zijn smartphone gestolen worden. De politie kon twee daders oppakken. Die twee, 15 en 19 jaar oud, zijn ter beschikking gesteld van het Brusselse parket. Dat meldt het parket woensdag.

De drie slachtoffers zaten rond 03.30 uur op een terras op de Grote Markt toen ze werden aangesproken door een groepje van een achttal jongeren. Die vroegen eerst om sigaretten en alcohol en namen toen de flesjes van de drie slachtoffers. Toen een van de slachtoffers daarover een opmerking maakte, kreeg hij eerst een slag en vervolgens een trap in het gezicht.

De jongen die de slagen had uitgedeeld, keerde zich daarop naar een van de andere slachtoffers en begon die te fouilleren terwijl een van zijn kompanen de jongeman fouilleerde die de slagen had gekregen. Uiteindelijk ging het agressieve groepje ervandoor met de smartphone van het derde slachtoffer.

De politie was snel ter plaatse en kon nog twee verdachten inrekenen: de jongeman die de slagen had gegeven en diens kompaan die de slachtoffers had gefouilleerd.

Bron: destandaard.be
Datum: 30/10/2013
Mening: Alweer een geval van zinloos geweld... Ik stel mezelf vaak de vraag "waar gaat dit naartoe?". We horen tegenwoordig vaak verhalen over jongeren die 'zomaar' aangevallen worden op straat door een groep jongeren die 'zin hadden om eens iemand te overvallen' of 'niet wisten wat te doen en voor het plezier iemand neerslaan', of ook een smartphone willen, maar deze niet kunnen betalen en hem dus maar stelen. Daarnaast is het verhaal van Joe van Holsbeeck nog niemand vergeten.

Door al deze verhalen ben ikzelf een stuk banger op straat, en ben ik het vertrouwen in de medemens verloren. In Antwerpen of Brussel zal je me nooit alleen aantreffen, maar zelfs in groep ben ik er niet gerust. Handtas vooraan dragen, naar niemand staren en doorlopen is de boodschap. Erger is dat ik zelfs in een gehucht als Westerlo 's avonds niet alleen over straat loop.

Kwesties als deze moeten aangepakt worden, er moet iets aan gedaan worden! Maar hoe? Dat is een vraag die ik mezelf alweer stel. Het kan toch niet zijn dat we bang moeten zijn om over straat te lopen? Wel, volgens mij stevent het er toch op af...
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 20:03.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.